Cebreiro - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu Cebreiro - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Cebreiro

Blijf op de hoogte en volg Marja

30 Juli 2014 | Spanje, Tríacastela

Vanmorgen om 7.00 uur uit mijn stapelbedje. Versgeprst sinaasappeltje, toast en thee als ontbijt en ik was er klaar voor....... 18km omhoog....

Het begin ging prima, gewoon gestaag doortrappen, tsjoep, tsjoep.... In Puerta Pedrafita er even af voor koffie, ik had ruim een uur getrapt. Maar toen werd het minder, ik moest veel steiler omhoog...... af en toe maar even lopen dan. Op de foto genomen op de top bij Cebreiro door een man van 75 die dit ook had gefietst.... met aanhangkar!
Prachtig om te zien dat ik was vertrokken onderaan de poot van de hoog gelegen snelweg en nu fietste ik er boven....
Toen nog de laatste meters naar het dorpje. Fantastisch. Het kerkje bezocht, ik werd hier toch wel even emotioneel, de trip van 2jaar. geleden kwam voorbij, kaarsjes aansteken in Chatres....... pffff.

De traantjes maar even laten gaan, ook hier een kaars aangestoken. Niet voor iemand speciaal maar voor iedereen in het bijzonder. Gelunched uit de fietstas en met verwondering naar alle voorbijtrekkende pelgrims gekeken. Sommige al eens eerder ontmoet en dan is het hartelijk gedag zeggen. De twee monniken of priesters, iig mannen in lange bruine gewaden herkenden mij ook nog. Is eigenlijk niet zo gek, er zijn niet zoveel fietsers op het parcours.....

Weer op de fiets om nog twee klimmen te doen, niet zulke lange, maar ik was eigenlijk best wel moe van de eerste. Opgeven is geen optie was mijn motto voor vandaag en ik moest aan alle mensen denken die de mt. Ventoux hebben gefietst voor het goede doel. Ik weet niet hoe hoog die berg is maar deze waren ook aan de maat. Alleen ik had geen sponsors.....

Daarna als een speer naar beneden. Topsnelheid was 50 km...... en dat nog remmend ook...... 12 km 7% is voor mij best lang en spannend. Was dan ook heel blij dat ik beneden was........ had slapende handen van het knijpen. Mijzelf getrakteerd op koffie. Dit stuk van de Camino is veel drukker. En daarom denk ik ook duurder. De koffieprijs is gestegen met 20 cent. 1,20euro voor een kopje......

Ik overnacht in een herberg op een 5persoons kamer. Er zijn maar drie bedden gevuld. Een leuk gesprekje gehad met Anita, mijn Tsjechische kamer genoot. Het andere meisjes komt uit Amerika. Geen trek in een Pelgrimsmenu. Bij de buurtsuper lasagne gekocht want in deze Albergue kan je koken. Dit samen met een Koreaans stelletje gedaan. De schatjes zijn op huwelijksreis......

En....... Cor zit in Leon..... morgen een date op de camping in Portomarin.... als het allemaal wil lukken.

Nog 130 km te gaan....... Buenos Noches

  • 30 Juli 2014 - 23:15

    Rosanna:

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Wat ben jij toch ernstiger Topwijf!!!! Ik heb zo'n bewondering voor je!!! Geniet morgen van je rendez-vous met Cor. You go girl!!!

  • 30 Juli 2014 - 23:32

    Marian Hoeks-de Bie:

    G E W E L D I G !!!!!!!!!!!! Wat een klim maar je hebt het toch maar mooi gedaan!
    En zo te lezen was de beloning naar je zin. Tranen horen bij Cebreiro en die mag je laten gaan na zo'n inspanning. Volgens mij doet dat kerkje met iedereen wel iets.
    Wat zal Cor trots op je zijn en natuurlijk de rest van je familie. Ik ben het in ieder geval!
    Heel veel plezier morgen met je date.
    Dikke kus.

  • 31 Juli 2014 - 07:37

    Harry:

    Het is allemaal zeer herkenbaar en het laat je nooit meer los.
    Heb je de (asbak)schelp uit Chartre nog?
    Ik hoop dat je na dat incident toch weer geniet op je tocht.
    Veel succes met je laatste kilometers.
    Buen Camino.
    Harry en Ria Sondag

  • 31 Juli 2014 - 08:57

    Fran:

    Leuk met allemaal verschillende culturen kennis te maken.je bent een kanjer pfft die bergen bestieren en dan terug naar beneden sjoeee.hoe veel moet je nog ik bedoel bergen want als ik dat elke dag voor mij zie die bergen zie ik er als een berg tegenop. En dan is er koffie wat met de bergen in euro,s stijgt hihihi.maar wel lekker van genieten hoor je hebt het verdient die bakkie,s. Je prins staat eerdaags ook weer op je te wachten ole gonagain for it girl. Grt fran

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 53929

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: