Weer thuis......... - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Marja Maas - WaarBenJij.nu Weer thuis......... - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Weer thuis.........

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

07 Juli 2012 | Nederland, Amstelveen

Ik ben weer thuis............

Vanmorgen in Tournai op de trein naar Brussel gestapt. Dat gaat even anders als bij ons in Nederland. Tournai, ook wel Doornik genoemd, heeft een klein stationnetje met maar 4 sporen. Om aan de andere kant te komen moet je onder het spoor door. Met een trap, zonder fietsgoot. Alle sterk uitziende mannen die ik om hulp vroeg hadden terplekke pijn in hun rug bij het zien van mijn beladen fiets.

De conducteur gezocht en die heeft mj helpen oversteken. Mijn fiets moest in de bagagewagon en de tassen moesten er allemaal af. Veel werk dus, ik zorgde bijna voor vertraging....

In Brussel moest ik overstappen op een internationale trein naar Amsterdam. Brussel lijkt heel veel op Schiphol, allemaal winkeltjes, koffietentjes. Ik had een uur de tijd om over te stappen en ben dus met mijn fietsje even naar buiten geweest om te kijken hoe Brussel er uitzag. Daar stond alles in de steigers. Maar weer terug naar de hal om te kijken hoe laat en naar welk spoor ik moetst. Toen nog een zoektocht naar de lift en kon ik beginnen aan het een na laatste stukje. De reis duurde 4,5 uur, een hele zit.

Op Schiphol uitgestapt, 1 km gefietst en in het gras gaan zitten. Mijn reis zit erop, en nu?

Zonder GPS en kaart naar huis gefietst in een heel rustig tempo, een rare gewaarwording nu niet het roze streepje te hoeven volgen. Deze weg kan ik blind fietsen.

Het allerlaatste stukje door het bos, want ik wilde als eerste mijn gezin weer zien en niet toevallig iemand anders tegenkomen.

Ik ben weer thuis!!!




  • 07 Juli 2012 - 06:23

    Willem:

    blij dat je er weer heelhuids bent,
    zie je gauw!

  • 07 Juli 2012 - 08:19

    Marian Hoeks:

    Lieve Marja,
    Welkom thuis!!! Wat een tocht heb je gemaakt, GEWELDIG! En nu genieten van schone kleren uit de kast pakken, niet elke avond fietsbroeken wassen en vooral.... slapen in je eigen bed.
    Dat is dus je 'nu' Het moet allemaal bezinken en je komt geleidelijk weer in de sleur van alledag maar deze ervaring neemt niemand je meer af
    JE HEBT HET GEDAAN!!!
    Hopelijk gaat het snel beter met je dochter.
    Petje af en een dikke (naar rook stinkende) kus, Marian

  • 07 Juli 2012 - 09:53

    Anneke Spanje:

    Hoi Mar, wat naar zeg voor Tamara, is ze al geopereerd en hoe gaat het met haar.
    Lekker weer thuis ?? Je hebt het toch maar gedaan, en 6 weken is best wel lang.
    Nu lekker uitrusten en slapen in je eigen bedje met je familie om je heen.
    Ben trots op je, zie je gauw.
    Dikke kus Anneke

  • 07 Juli 2012 - 10:26

    Anneke Voskuijl:

    Lieve Marja. Welkom thuis. Wel op een andere manier als dat je gehoopt had. Nu even leker bijkomen met de dingen van aal dag. dat lijkt mij best wel een overgang. Gun jezelf de tijd.
    Ik bel gauw maar kom eerst maar eens bij. Liefs Anneke.

  • 07 Juli 2012 - 14:56

    Paul & Yvonne:

    Hey skatje, zo hè hè dat zit erop. En wat is nu je volgende doel? Maar....... Nu eerst alles even laten bezinken van wat je allemaal hebt gedaan. Lekker knuffelen met je mensen waar je zo van houd, want dat heb je gemist hè! Okee spreek en zie je gauw, dikke kus

  • 07 Juli 2012 - 20:04

    Ellen Dekker:

    Lieve Marja,

    Wat een wereld prestatie heb je geleverd!
    Welkom thuis.
    Geniet van het moment en sterkte met Tamara.
    Tot gauw!

  • 08 Juli 2012 - 11:10

    Fia & Leo:

    Welkom thuis en mooi dat het allemaal goed verlopen is. Dat laatste stukje was dan niet gepland maar toch een hele belevenis. Tot gauw.

  • 08 Juli 2012 - 12:05

    Boukje:

    Weer thuis!
    Wat een moedige reis heb je gemaakt.
    Neem de tijd en ruimte om al je ervaringen en indrukken op zijn plek te krijgen.
    Goed herstel toegewenst voor Tamara.
    Altijd welkom in Domburg, mooi fietstochtje!


  • 09 Juli 2012 - 19:18

    Silvia:

    Welkom thuis, wat heb jij iets moois gedaan zeg. We spreken snel iets af. En dan wil ik graag naar je leuke en bijzondere verhalen luisteren.
    Veel liefs Silvia,

  • 10 Juli 2012 - 15:06

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

  • 20 Juli 2012 - 05:32

    Harry Sondag:

    Hoi Marja,

    Goed te zien dat je weer heelhuids thuis bent en dat je niet de route naar Santiago maar je hart gevolgd hebt. Van harte gefeliciteerd, ook van Ria.

  • 20 Juli 2012 - 12:35

    Sherill:

    je bent er alweer. TOP.

  • 08 Oktober 2012 - 19:03

    Margriet:

    Hallo Marja
    we hebben elkaar natuurlijk vanmiddag gesproken ik heb al je verslagen gelezen
    wat geweldig is zoiets om dit mee te maken wat een ervaring
    Ik vind het heel knap van je zo helemaal alleen je doet het toch maar
    Ik heb een hele grote bewondering voor je

    Lieve groetjes van Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 53932

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: