Eerste hulp bij ketting pech....... - Reisverslag uit Asnois, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu Eerste hulp bij ketting pech....... - Reisverslag uit Asnois, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Eerste hulp bij ketting pech.......

Blijf op de hoogte en volg Marja

12 Juni 2012 | Frankrijk, Asnois

12 juni 53 km.

Gisteren al aan Johan mijn kettingspons uitgeleend, hij had problemen met zijn ketting. Vanmorgen samen ontbeten met hen en toen ging ieder zijn weegs. Onderweg heeft Fleur weer geprobeerd telefonisch contact met mij op te nemen. Weer problemen.... In Montignac geprobeerd dit te verhelpen. Ketting lag inmiddels in tweeen. Enorme stortbui, getrakteerd op koffie uit mijn thermosfles. Zij gingen stoeien met de ketting en ik ben in mijn beste frans gaan vragen of er ergens een repaerateur de velo was. Dat was 10 km verderop. Fleur heft een auto en chaffeur geregeld en die bracht Johan en zijn fiets na Laprade. We erop de fiets achteraan. Daar aangkomen was Johan al op doorreis naar een andere stad. Laprade had geen reperateur. Nog maar een keertje koffie en gewacht. uiteindelijk was Johan tegen 4 uur terug. Ik heb een camping gezocht en zij een hotelletje. Daar hebben ze mij uitgnodigd voor het eten. Biefstuk, friet, sla en tiramisu toe!!

Eindelijk een leuk frans dorpje, Abbeterre-sur-Dronne. Het ligt op een heuvel. Leuk dorpspleintje met terrasjes. Een heel nest mannelijke SdC-gangers en enog een gezellig echtpaar waar we nog wat te drinken van kregen. Kortom, een gezellige avond. Om 22.30 uur toch maar van iedereen afscheid genomen en naar mijn tentje.
Vandaag niet veel gefietst door het hele gebeuren, 33 km. Maar wel een gezellige dag met lekker veel kletsen in het Nederlands. De route die ik gefietst heb was mooi, wel heuvelachtig. Maar voor mijn gevoel meer dalen dan stijgen. Prachtige vergezichten.

Vandaag vooral aardige mensen ontmoet. En ik weet weer dat dit "aimable" betekent. Nog even internet geprobeerd, ging wel maar vanwege de gezelligheid niet gedaan. Ik kreeg nog een berichtje van Marian. Zij zit in St. Emilion. Dat is 60 km verderop. En nog een telefoontje van Baukje. Die zit met manlief lekker aan de Middellandse zee. Helaas ook slecht weer.