De kop is er af!! - Reisverslag uit Rates, Portugal van Marja Maas - WaarBenJij.nu De kop is er af!! - Reisverslag uit Rates, Portugal van Marja Maas - WaarBenJij.nu

De kop is er af!!

Blijf op de hoogte en volg Marja

30 Augustus 2013 | Portugal, Rates

De kop is er af...... Wat heb ik hier naar uitgekeken. Om 6.10 uur de lucht in en meteen wist ik, Oeps, toch wat vergeten. Oordoppen. Gelukkig kon ik ze aan boord kopen. In Portugal is het een uur vroeger, ik stapte al om 8.30 de trap af. Helaas eerst in een verkeerde metro maar net als in Amsterdam, gewoon weer terug.

Al snel de eerste pijl gevonden. Soms staan ze in de 10 meter. Kopje koffie op terras, lachen. 50 ct voor een vers gezet bakkie. Na 2 uur nog een keer, nu 1 euro 20 maar daar zat dan ook een gebakje bij.....

Ik heb mijn wandelschoenen omgeruild voor sandalen en de pijpen van mijn broek. Snoeiheet!! Tot aan Vilharino was het niet leuk, er wordt heel hard , kon een paar keer nog net op tijd wegspringen. En het maakt niet uit of je links of rechts loopt. Daarna kwam ik in mijn element, het tralala gevoel. Alsof je in de middeleeuwen loopt. Dat maakt het voor mij ook zo bijzonder, te weten dat hier in de vorige eeuw ook mensen liepen,met het zelfde doel. Alleen zonder aerodynamische schoenen, Gps en sneldroog handdoek. Gewoon in,een bruine jurk en een stok....

Ik ben nu in Rates,, in een Pelgrimshuis. slaap op een zaal met 11 anderen. Lekker gedoucht, voetjes verzorgd, mijn kleertjes gewassen en een Pelgrims menu gegeten. En dan op tijd mijn mandje in.
Wat morgen brengt? Geen idee, ik laat het gewoon gebeuren!

Liefs
Marja

  • 30 Augustus 2013 - 23:02

    Marian:

    Bom Dia Marja,
    het eerste stuk is inderdaad niet leuk, veel keitjes en langs de weg lopen. Vergeet morgen niet even bij Antonio binnen te gaan in Pedra Furada. Hij is echt een bezoekje waard. Loop je dan morgen door naar Barcelos? Daar kun je de haan van je logo in het groot op de foto zetten, staat bij de toeristen informatie voor de deur. Vanaf morgen wordt het ook veel mooier. Heb je al leuke mensen ontmoet? Heel veel plezier morgen en Buen Caminho!!!
    Dikke knuffel, Marian

  • 31 Augustus 2013 - 07:51

    Yvonne Plessius:

    Hey STOERE MARJA, ik krijg nu ook helemaal dat tralala gevoel als ik je verslag zo lees. Ik vind jou zooooo stoer he, dat je dit gewoon weer gaat doen. Ik ga je weer volgen hoor.
    Heeeeeel veeeeel plezier dikke kus

  • 31 Augustus 2013 - 18:40

    Anneke Spanje:

    Hoi Mar,
    Ga je lekker meid ?
    Gaat lukken, rustig aan met die warmte en genoeg drinken, dan komt het helemaal goed met jou.
    Ben in gedachte bij je.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Rates

En nu met stok en wandelschoenen.....

Vorig jaar ben ik op de fiets onderweg geweest op weg naar Santiago. Dit was een grote wens. Om verschillende redenen heb ik in Bigamon mijn fiets gedraaid en ben weer naar huis gefietst. Santiago heb ik toen niet aangedaan.

Maar Santiago blijft roepen....................

Ik heb over verschilllende mogelijkheden nagedacht. Moeilijk, omdat niet alles op dit moment haalbaar is. Het liefst wil ik op de fiets verder maar de man in de bossen (die met dat potloodje) heeft mij mijn onbevangenheid afgenomen. Ik zie op tegen alleen fietsen op verlaten stukken. Gek eigenlijk, voordat dit gebeurde had ik er zelfs niet eens over nagedacht.

Maar toch roept Santiago toch nog steeds. Ik wil er dit jaar erg graag heen. Vanaf Bigamon is het nog zo'n 1300 km. Dat is ver, heel ver. Ik zou dat wel graag willen maar de tijd ervoor ontbreekt. Daaom heb ik het volgende bedacht.

Ik houd ook van wandelen, zeker van langeafstandswandelen. Net als bij het fietsen vind ik het alleen lopen niet erg, alleen even rekening houden met jezelf. Genieten van de natuur en verder niets. Alleen ik en mijn rugzakje. Overnachten doe ik ook dan in de Refugios. Alleen is dit jaar is de 1300 km niet haalbaar. Zoveel vrije dagen heb ik niet.

Maar................. er zijn meer wegen die naar Santiago leiden. Ik heb nu besloten dat ik de Camino Portuguez ga wandelen. 220 km moet te doen zijn in twee weken.


Een aantal weken geleden heb ik de film the Way gezien. Daar viel ook weer een puzzelstukje op zijn plek. Ik heb een workshop intuitief schilderen gedaan. Het eindresultaat was een vrouw aan de kust, op rotsblokken, starend over een eindeloze watervlakte. De film eindigde met dit beeld, de kust bij Finisterre..............


Een extra reden voor mij om te gaan, Santiago, here I come...
Dus vandaag de ticket geboekt, best spannend!


Marja

Recente Reisverslagen:

10 September 2013

Einde van de wereld....

09 September 2013

Voldaan....

04 September 2013

Spanje!!!

31 Augustus 2013

vroegertje....

30 Augustus 2013

De kop is er af!!
Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 53939

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: