Voldaan.... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu Voldaan.... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Voldaan....

Blijf op de hoogte en volg Marja

09 September 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

En daar lig ik dan, in een hotelletje vlak bij de Cathedraal de afgelopen 11dagen te overdenken. Beneden mij is er nog veel rumoer, zingende mensen. Ik had zoveel willen schrijven op dit blog.. Maar langs de route is de tijd toch wel stil blijven staan. Niet overal, maar het grootste gedeelte wel. En ik heb de plekken ook niet opgezocht. Het was in iedergeval een geweldige ervaring! Heel anders dan fietsen. De meeste tijd heb ik alleen gelopen. Behalve genieten heb ik ook veel kunnen nadenken. Dat gebeurt als je echt helemaal alleen bent.

Voor mij was het ook bijzonder te weten dat duizenden mij voor gingen, ieder met zijn eigen verhaal. Ik wilde dit graag omdat ik het vorige keer om verschillende reden niet heb "gehaald" en ben daarom zo blij met het Compostilaat. Nu ben ik wel in Santiago. Voor de meeste misschien
maar een papiertje......Maar voor mij betekent het, waar een wil is, is een weg!

Ik heb vanavond ook nog even de reacties en de berichtjes op facebook gelezen. Ik vind dat heel fijn om te krijgen. Beetje support is altijd leuk!!

Natuurlijk ben ik trots op de "sportieve" prestatie, maar het meest trots ben ik op de ervaring dat ik heb gedaan wat ik graag wilde. Ook al was het soms spannend, heb ik soms hard doorgelopen in uitgestrekte stukken bos en zat ik van de zenuwen in de foute metro, ik heb het gedaan.

  • 10 September 2013 - 19:47

    Olga Maas:

    Goed gedaan Marja!!!

  • 10 September 2013 - 22:17

    Rosanna Ramakers:

    en dat maakt nou juist dat ik jou zo goed vindt.... en dat doe ik niet om je een veer in je reetje te steken hoor.. Het lopen... daar zou ik misschien ook nog wel voor kunnen trainen en ja, dat is een geweldige sportieve prestatie... maar dat vind ik ook al als je kilometers samen met Cor wegfietst. doe ik je niet na. Maar je wens werkelijkheid laten worden dat is toch mooier dan de mooiste droom... Ik vind het super, ik ben trots op jou. Ik heb je altijd een wijf met ballen gevonden....en dat heb je alleen maar weer bewezen... Ik vind jou gewoon heen topwijf. Zo, dat moest er even uit.

    Respect Mar!!!!!


    liefs Rosanna, die soms beter kan schrijven dan praten hoor.. maar komt wel recht uit mijn hart

  • 11 September 2013 - 08:35

    Marian Hoeks-de Bie:

    Toch ook wel genoten van de zonsondergang in Finisterre hoop ik??? Logisch hoor, dat op een gegeven moment emoties 'er uit moeten' En..... het kan enorm opluchten.
    Heb je daar ook nog pelgrims ontmoet, lekker gegeten?
    Geniet nog even lekker van alles.
    Pelgrimsknuffel, Marian

  • 11 September 2013 - 13:47

    Toos:

    Lieve Marja,

    Vanmorgen jouw kaart ontvangen uit Ponte de Lima.
    Maar je bent inmiddels aangekomen in Santiago DE Compostella !
    Ik kreeg een brok in mijn keel, toen ik het las op jouw site.
    Gefeliciteerd dat je goed bent aangekomen!
    En zonder echte problemen.
    Je bent een dappere vrouw, en ik ben zeer trots op je!
    Hopelijk kan jij daar nog wat ontspannen, en genieten van deze bijzondere plaats.
    Wij wensen je een veilige terugreis, want vliegen is niet jouw hobby.
    Het weer is hier nu wat herfstachtig, met af en toe zon.
    Zondag hopelijk wat hogere temperaturen.
    Wij hopen spoedig je verhalen te horen, en de foto's te bewonderen.
    Dikke kus, en tot ziens in Amstelveen.

    Paul en Toos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

En nu met stok en wandelschoenen.....

Vorig jaar ben ik op de fiets onderweg geweest op weg naar Santiago. Dit was een grote wens. Om verschillende redenen heb ik in Bigamon mijn fiets gedraaid en ben weer naar huis gefietst. Santiago heb ik toen niet aangedaan.

Maar Santiago blijft roepen....................

Ik heb over verschilllende mogelijkheden nagedacht. Moeilijk, omdat niet alles op dit moment haalbaar is. Het liefst wil ik op de fiets verder maar de man in de bossen (die met dat potloodje) heeft mij mijn onbevangenheid afgenomen. Ik zie op tegen alleen fietsen op verlaten stukken. Gek eigenlijk, voordat dit gebeurde had ik er zelfs niet eens over nagedacht.

Maar toch roept Santiago toch nog steeds. Ik wil er dit jaar erg graag heen. Vanaf Bigamon is het nog zo'n 1300 km. Dat is ver, heel ver. Ik zou dat wel graag willen maar de tijd ervoor ontbreekt. Daaom heb ik het volgende bedacht.

Ik houd ook van wandelen, zeker van langeafstandswandelen. Net als bij het fietsen vind ik het alleen lopen niet erg, alleen even rekening houden met jezelf. Genieten van de natuur en verder niets. Alleen ik en mijn rugzakje. Overnachten doe ik ook dan in de Refugios. Alleen is dit jaar is de 1300 km niet haalbaar. Zoveel vrije dagen heb ik niet.

Maar................. er zijn meer wegen die naar Santiago leiden. Ik heb nu besloten dat ik de Camino Portuguez ga wandelen. 220 km moet te doen zijn in twee weken.


Een aantal weken geleden heb ik de film the Way gezien. Daar viel ook weer een puzzelstukje op zijn plek. Ik heb een workshop intuitief schilderen gedaan. Het eindresultaat was een vrouw aan de kust, op rotsblokken, starend over een eindeloze watervlakte. De film eindigde met dit beeld, de kust bij Finisterre..............


Een extra reden voor mij om te gaan, Santiago, here I come...
Dus vandaag de ticket geboekt, best spannend!


Marja

Recente Reisverslagen:

10 September 2013

Einde van de wereld....

09 September 2013

Voldaan....

04 September 2013

Spanje!!!

31 Augustus 2013

vroegertje....

30 Augustus 2013

De kop is er af!!
Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 810
Totaal aantal bezoekers 53922

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: