Einde van de wereld.... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu Einde van de wereld.... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Einde van de wereld....

Blijf op de hoogte en volg Marja

10 September 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Sneller gelopen dan gedacht. Na 11 dagen al in Santiago.....
Dus nog een dagje naar Finesterre, stond ook op mijn lijstje. De busrit er heen duurde 3 uur. Het dorpje viel een beetje tegen. 's Avonds een wandelingetje van 3 km naar de vuurtoren.

Even stil daar............. Een bijzondere plek, het einde van de wereld. Ik heb er een poosje gezeten op een steen, en de ontlading even toegelaten, heel zachtjes. Achter mij zat een man, ook een beetje onhandig te doen. Ach, ieder beleeft ook deze plek op zijn eigen manier.

Weer terug in het hotel besloot ik morgen weer weg te gaan. Dit was het niet.
Ik voelde mij vanavond ook erg alleen, zo bewust dat ik eigenlijk niemand heb om dit gevoel te delen. En dat wil ik zo graag......

  • 03 Maart 2014 - 15:20

    Cisca Kulbs:

    Hoi Marja, wees niet getreurd dat je niemand had op dat moment om het te delen. Papier is een heel goed alternatief. Ik vind het persoonlijk erger dat er wel iemand is om het te delen maar die niet luistert of je niet begrijpt.
    Groetjes Cisca

  • 04 Maart 2014 - 01:09

    Yvonne :

    Hu... Ik snap het niet... Er staat een datum boven aan jou verslag 10 sep 2013? Is dit nou een heeeeeel oud bericht die ik nu pas krijg of......... Ben jij weer aan de wandel????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

En nu met stok en wandelschoenen.....

Vorig jaar ben ik op de fiets onderweg geweest op weg naar Santiago. Dit was een grote wens. Om verschillende redenen heb ik in Bigamon mijn fiets gedraaid en ben weer naar huis gefietst. Santiago heb ik toen niet aangedaan.

Maar Santiago blijft roepen....................

Ik heb over verschilllende mogelijkheden nagedacht. Moeilijk, omdat niet alles op dit moment haalbaar is. Het liefst wil ik op de fiets verder maar de man in de bossen (die met dat potloodje) heeft mij mijn onbevangenheid afgenomen. Ik zie op tegen alleen fietsen op verlaten stukken. Gek eigenlijk, voordat dit gebeurde had ik er zelfs niet eens over nagedacht.

Maar toch roept Santiago toch nog steeds. Ik wil er dit jaar erg graag heen. Vanaf Bigamon is het nog zo'n 1300 km. Dat is ver, heel ver. Ik zou dat wel graag willen maar de tijd ervoor ontbreekt. Daaom heb ik het volgende bedacht.

Ik houd ook van wandelen, zeker van langeafstandswandelen. Net als bij het fietsen vind ik het alleen lopen niet erg, alleen even rekening houden met jezelf. Genieten van de natuur en verder niets. Alleen ik en mijn rugzakje. Overnachten doe ik ook dan in de Refugios. Alleen is dit jaar is de 1300 km niet haalbaar. Zoveel vrije dagen heb ik niet.

Maar................. er zijn meer wegen die naar Santiago leiden. Ik heb nu besloten dat ik de Camino Portuguez ga wandelen. 220 km moet te doen zijn in twee weken.


Een aantal weken geleden heb ik de film the Way gezien. Daar viel ook weer een puzzelstukje op zijn plek. Ik heb een workshop intuitief schilderen gedaan. Het eindresultaat was een vrouw aan de kust, op rotsblokken, starend over een eindeloze watervlakte. De film eindigde met dit beeld, de kust bij Finisterre..............


Een extra reden voor mij om te gaan, Santiago, here I come...
Dus vandaag de ticket geboekt, best spannend!


Marja

Recente Reisverslagen:

10 September 2013

Einde van de wereld....

09 September 2013

Voldaan....

04 September 2013

Spanje!!!

31 Augustus 2013

vroegertje....

30 Augustus 2013

De kop is er af!!
Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 53910

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: