De kop is er af........ - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu De kop is er af........ - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

De kop is er af........

Blijf op de hoogte en volg Marja

19 Juli 2014 | Spanje, Pamplona

Gisteren door Cor naar het Amstelstation gebracht, even een obstakeltje, de lowriders moesten eraf........ Inbussleutel voor de dag en dat ding is mee naar huis gegaan. Ik fiets toch zonder voortassen dus dat ding heb ik niet nodig. Dikke kus en daar zat ik.......... alleen. In Utrecht en Breda een stop gedaan om de rest van de passagiers in te laten stapppen. Meteen al leuk contact met Gerben, een jongen van 29 uit Utrecht die vorig jaar ook tot Pamplona was gekomen. Schept toch een band.......... Veel herkenning van onze ervaringen.

Om 20.00 uur een stop om wat te eten en om 00.00 nog een keer om de tanden te poetsen. Slapen werden hazenslaapjes. Om 6.30 echt wakker en om 10.30, anderhalf uur later dan de planning aankomst in Pamplona, oftewel de camping 7 km ten noorden ervan. Omgekleed in het douchegebouwtje, samen met Gerben een ontbijtje. En omdat het wel gezellig was besloten we samen op te fietsen. In Pamplona in de kathedraal een stempel gehaald, foto's gemaakt en proviand ingeslagen.

Samen opgefietst tot we moesten klimmen. Een paar keer gezegd, ga maar...... 1,5 uur in mijn eentje omhoog gezwoegd, en dat na 2 korte nachtjes. Maar toen kwam de afdaling naar Puenta la Reina.....HEERLIJK, geeft mij zoveel moed. Alle herinneringen aan vorig jaar met Arnout kwamen weer boven, het blijft een geweldige trip.

Bij de brug in Puenta een stop gemaakt en wie kwam er ook aangefietst.... Gerben. Samen de laatste 300 meter steil omhoog naar de Auberge.

Pelgrimsmenu gegeten en dan zo mijn stapelbedje in.....
Vandaag 45 km gefietst.........

  • 19 Juli 2014 - 22:03

    Bea Van Doorn:

    Wat stoer Marja ik dacht dat je samen met je man ging maar je gaat alleen. Ik wens je een hele goede camino en zal je vol belangstelling volgen. Suc6 en wel een beetje zuinig zijn op jezelf :-)
    Gr Bea

  • 19 Juli 2014 - 22:32

    Fran De Graef:

    Goed hoor mar het gast je weer lukken en straks weer met mooie verhalen terug geniet en de groetjes aan gerben

  • 19 Juli 2014 - 23:39

    Marian Hoeks-de Bie:

    Hé stoere dame,
    heerlijk hè, weer op je Koga!!!
    Wat een gezwoeg zo de eerste dag. Ben je nog gestopt bij de Ermita Eunate, vlak voor Puente la Reina? Ik vond het daar heel erg mooi.
    Hopelijk nu een goede nachtrust met weinig 'snurkers'…..
    Zet hem op, je kunt het en je komt er.
    Dikke kus, Marian

  • 20 Juli 2014 - 10:25

    Wil Combee:

    Je bent op weg, leuk om je verhaal te lezen. Wel pittig zo'n lange busreis.
    Maar vanaf nu mag je elke dag op de fiets. Succes!
    Gr.Wil

  • 20 Juli 2014 - 12:21

    Rosanna Ramakers:

    You go girl. Ik zie het als mijn retraites. Dit heb je nodig, is jou stil worden. Geniet, rijdt en geniet!!!!!

    Liefs

  • 20 Juli 2014 - 13:07

    Cisca Kulbs:

    Hoi Marja, gelukkig heb je iemand ontmoet. Ik weet dat je je kracht uit je zelf moet halen maar om dit ter plekke met iemand te kunnen delen lijkt mij erg fijn. Ik kijk nu alweer uit naar je volgende verslag. Veel succes en groetjes uit een bewolkt en benauwd Amstelveen.
    Cisca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 53918

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: