rust..... - Reisverslag uit León, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu rust..... - Reisverslag uit León, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

rust.....

Door: marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

26 Juli 2014 | Spanje, León

Vanmorgen de grote uitstroom mee gemaakt van de 600 wandelende pelgrims. Om 5.30!! Daarna toch nog weer even in slaap gevallen. Om half 8 stond de herbergier aan mij te schudden want het pand moet leeg zijn om 8uur. Sliep ik eindelijk eens lekker.......

Ik heb altijd wel even tijd nodig om wakker te worden dus alle zooi in mijn tas gegooid en buiten op het pleintje voor de herberg stokbrood van gisteren en koffie uit mijn thermosfles. Weer een echte pelgrim dus....

Maar ik was zenuwachtig, ik moest weer alleen. De route Leon uit opgepikt. Op de brug stonden een man en een vrouw met 1fiets, ook een koga met een ortliebtas... Dat zijn bijna altijd Nederlanders. De vrouw stond haar man gedag te zeggen. Ik vroeg of ik op de route zat. We raakten aan de praat en zijn uiteindelijk samen naar Astorga gefietst. Ik was dus superblij met dit fietsmaatje.......

In het begin wat heuveltjes fietsen, dat gaat steeds beter. Een keer misgefietst vandaag, we kwamen uit op een heel idyllisch plekje. Een soort privehotelletje en de eigenaar nodigde ons uit om even wat te rusten. We kregen een koude cola en stukjes stokbrood, zomaar. Toen we vertrokken moesten we eigenlijk terugfietsen maar we mochten over zijn land. Vandaag ook over de wandelcamino gefietst. Ik heb echt respect voor hen, kilometerslange kiezelpaden in de brandende zon. Ik had wel eens bedacht dat ik dat ook ging doen. Maar nu weet ik zeker van niet. Voor mij is pde omgeving niet aantrekkelijk om te wandelen.

Het was heel gezellig fietsen met Narda. We hadden veel gemeen wat resulteerde in lange rust, kwebbelpauzes. Vandaag werd de omgeving ook weer mooier. Over de historische brug in Hospitaal de Orbige gefietst. Dan voel ik echt dat ik een kruistocht in fietsbroek aan het doen ben..... het is snoeiheet, 35graden. Vanmorgen had ik al bedacht dat ik voor vannacht weer een priveplekje wilde. Wil niet weer wakker geschud worden. Dus ben ik nu in het Gaudi Hotel in Astoria. Lekker ligbad, zachte handdoeken, mmmmmm. Morgen slaap ik uit en misschien doe ik wel een rustdag. Anders ben ik nog eerder dan Cor in Santiago........

  • 27 Juli 2014 - 00:14

    Rosanna Ramakers:

    Heerlijk om te lezen. Wou je bijna strikken om te wandelen, maar dat gaat niet door begrijp ik nu!!!!! Rustig aan lieverd, neem je rustdag als je die nodig hebt. Maar ach, hoef ik jou niet te vertellen!!! Geniet en nog steeds girlpower!!!!

  • 27 Juli 2014 - 00:14

    Rosanna Ramakers:

    Heerlijk om te lezen. Wou je bijna strikken om te wandelen, maar dat gaat niet door begrijp ik nu!!!!! Rustig aan lieverd, neem je rustdag als je die nodig hebt. Maar ach, hoef ik jou niet te vertellen!!! Geniet en nog steeds girlpower!!!!

  • 27 Juli 2014 - 07:01

    Marian Hoeks-de Bie:

    Ha snelle Jelle,
    geniet van Astorga en van Hotel Gaudi, heerlijk!
    Laat je door niemand bang maken voor de klim naar het kruis en O Cebreiro. JE KUNT HET!!
    En je fietst hele stukken gelijk op met lopende pelgrims, da's ook lekker.
    Dikke knuffel.

  • 27 Juli 2014 - 09:55

    Cisca:

    Leuk verhaaltje en gelukkig had je weer iemand om mee op te fietsen. Geniet van alles om je heen en doe eens gek: neem morgen lekker een rustdag. ik kijk nu alweer uit naar je volgende reisverslag. Namasté.

  • 28 Juli 2014 - 19:56

    Anneke Spanje:

    Hoi Mar, je heb gelijk, wacht maar lekker op Cor, lekker rustdagje.
    Vandaag enorme wolkbreuken gehad hier, kon niet met droge voeten m'n huisje uit, ondergelopen straten van wel 10 cm, dus kaplaarsen aan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 53937

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: