de smaak te pakken..... - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu de smaak te pakken..... - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

de smaak te pakken.....

Door: marja maas

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Juli 2014 | Spanje, Burgos

Vanmorgen uitgeslapen!
Om 10uur was Koga weer opgezadeld en klaar voor vertrek. Naar st. Domino de la Calzalada was het 16km en dat had ik in een uurtje bereikt. Een prachtige historische stad. Stempel gehaald, kaart 1is nu vol. Eigenlijk wilde ik er stoppen voor een pauze maar ik ging lekker dus maar even gebruik van gemaakt.

Door naar Herramellui. Het is nu afgelopen met de mooie groene wijnstreek. De omgeving is nu gevuld met graan. In het dorpje was net een busje gearriveerd met verse groente en fruit. Tussen de Spaanse dames in de rij gaan staan en kersen gekocht. Ik gaf een fooi, alles is hier spotgoedkoop. Toen ik weer wegfietste hing de verkoper nog snel een tasje aan mijn fiets. Leuk! Hoe de vruchten heten weet ik niet meer, maar een meisjes op het dorpspleintje heeft voorgedaan hoe je het moet eten. Pellen en uithappen. Ook hier maar even gelunched op een bankje.

Daarna was het wel weer even bikkelen. Geen klimmen meer, tenminste niet van die steile maar wel een rechte lange weg naar Belerado. 20 km in de brandende zon, zonder schaduw. En boeren aan weerszijden om het graan eraf te halen met grote machines. Stofhappen dus. In Belerado het dagelijkse colaatje en weer op pad.

Tsja....... en toen dacht ik af te snijden. Er kwam een klim van 4,5km en daar had ik niet zo'n zin in. Bleef wel langs de grote weg richting Burgos fietsen had ik bedacht. Maar toen er 33 vrachtauto's waren langsgedenderd toch maar het caminopad voor wandelaars genomen. En ja..... berouw komt na de zonde. Kiezelpad, niet te fietsen. Omhoog, geen schaduw en dan je fiets 3 km voortduwen.....

Uiteindelijk in Villafranca Montes la Oca terecht gekomen. Dit ligt niet aan de fietsroute......... een plekje gevonden in een Case rurale. Nog een nachtjes een beetje luxe. Een pelgrimsmenu gegeten in serene stilte naast het kerkje. Prachtig! Opvallend was dat hier allemaal pelgrims alleen waren.

Vanwege het succes van de witte wijn gisteravond nu 2 glazen rood geprobeerd.......

Marja





  • 22 Juli 2014 - 22:51

    Rosanna:

    Heerlijk om je verslagen te lezen Mar!!! Wat een bewondering heb ik voor jou!!! Mijn hemel wat een doorzetter. Heerlijk lijkt het me, die stilte. De rest zou ik je echt niet nadoen. Hou vol topper!!!!

  • 23 Juli 2014 - 08:02

    Marinka:

    Lychees??
    Leuk verhaaltje. Niet meer van je pad afgaan hè... Ben benieuwd hoeveel wijntjes het zijn als je eenmaal in Santiago bent aangekomen!
    xxx

  • 23 Juli 2014 - 08:50

    Frandegraef.:

    Wauuuw stof happen klimmend lopen ik doe het je even niet na mar chapeao.
    Hopelijk ben je niet aan de drank als je thuis komt hihi nee hoor grapje het is het beste slaapmiddel voor non alkoholica,s.
    Heerlijk lijkt mij die rust in die dorpjes geniet er dubbel van want je zal er zeker naar terug verlangen.nou maas hou je verder weer taai ik lees je graag verder doeiiiiiiiii sterkte weeer grt fran

  • 23 Juli 2014 - 16:41

    Ardina:

    Zit op de camping nog steeds in een klein bloedheet internethokje en kom jouw verslag tegen. Super joh datje weer lekker onderweg bent. Geniet van je tocht, liefs.

  • 25 Juli 2014 - 22:22

    Cisca:

    Leuk verhaal Marja, ik zie het zeer levendig voor me. Namaste!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 53920

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: