nonnen.... - Reisverslag uit León, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu nonnen.... - Reisverslag uit León, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

nonnen....

Door: marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

25 Juli 2014 | Spanje, León

Vannacht in een authentieke herberg geslapen, bijzonder te weten dat 1000den mij voorgingen. Een rustige kleine herberg verbonden aan een kerkje. Maar geen fietsers......

Om 9uur Gerben opgepikt bij de camping. Het deed mij denken aan mijn tripje van 2 jaar geleden. Toen was ik ook met mijn tentje onderweg, een compleet gevoel van vrijheid en zelfstandigheid. Maar nu in de Auberges is het ook goed, je bent iig sneller klaar. Dekentje in je tas en je kan weer op de fiets en dat voor 5 euro....... Nu niet zelf koken maar elke avond een voedzaam pelgrims menu in een restaurantjes en dan krijg je 3 gangen voor 10euro met een fles wijn erbij. Met de wijn ben ik overigens klaar, zit weer aan t water.

Het is nu wel erg warm om te fietsen. Vandaag een vlak traject van 64 km samen met Gerben. De rit was in het begin vrij desolaat, werd later minder. De wandelroute liep vandaag pal naast onze route. Respect boor voor de pelgrims die dit doen!

Ik ben nu in Leon, prachtige stad! Maar wel in een hele strenge herberg. Mannen en vrouwen gescheiden, 22.00 binnen, 22.30 licht uit en morgenvroeg voor 8.00 vertrekken. En dat terwijl Leon zoveel gezellige pleintjes heeft. Wie weet hang ik mijn laken uit t raam.......

Morgen weer alleen want Gerben wil ook alleen. Best spannend, maar ik ga het proberen. Vandaag fietste ik een keer op kop en bekroop mij het nare gevoel weer. Maar ik wil naar Santiago........

Cor vertrekt pas maandag i.v.m. zwarte zaterdag. Maar fijn dat ik weet dat hij eraan komt. Als ik dan echt niet meer durf duik ik een privedingetje of hotelletje in en wacht tot ik door mijn prins in het busje gered word......

Buenos Noches

  • 26 Juli 2014 - 22:42

    Fran:

    Oo pas op met dat witte laken.
    Klim stiekem het raam uit en ga gezellig op ern van de pleintjes even zwieren en zwaaien.
    Met een glaasje water ole ole.
    Nou morgen geen gerben maar marja samen met marja wens je weer sterkte en je prins komt je eerdaags redden joepieeee .
    Trouwens bouke mollema zat vanmiddag op de verkeerde fiets en zakte meteen naar beneden in het klassement .nou maas slaapse en go again for it.grt fran

  • 26 Juli 2014 - 22:54

    Marian Hoeks-de Bie:

    Ha stoere Marja,
    zit je aan het water….??? Wijn toch niet zo lekker?
    Wat ga je weer hard, morgen Astorga? Is ook best te fietsen over de N 120. Op zondag redelijk rustig. Geen enge stukken en verkeer op de weg.
    En daarna de klim naar het kruis. Oh wat ben ik toch jaloers op je!
    Als je zo blijft fietsen ben je eerder in Santiago dan je knappe prins……
    Buen Camino morgen, in alle opzichten.
    Dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 53930

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: