weer alleen...... - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu weer alleen...... - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

weer alleen......

Door: marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

29 Juli 2014 | Spanje, Cacabelos

Na een Spaans ontbijtje weer op de fiets. Als ontbijt kan je kiezen uit 3soorten stokbrood. 1. Brood van gisteren, 2. Brood wat wij aan de eendjes voeren en 3. Brood waar je een ruit mee kan inslaan. Ik koos 1!!

Koffie in Ponferrada. De winkels waren nog dicht dus de boodschappen moesten nog even wachten. Ik ben weer alleen op pad. Het sterkt mij te weten dat de wandelpelgrims vandaag nagenoeg de zelfde route volgen. Na langzaam klimmen in Cacabelos dan toch maar weer even van de fiets voor een hapje brood en een pakje drinken wat ik vanmorgen mee kreeg. Daarna gestaag door naar Villafranca de Bierzo.

Ik heb behoorlijke last van mijn knie van het omhoog fietsen. Ik heb beloofd om niet over mijn grenzen te gaan. Dus ik had een plan......... ik ben op zoek gegaan naar de touristinfo. In Spanje mag je fiets nl. mee in de bus. Het zijn touringcars waar koffers onderin het laadruim moeten. Fietsen mogen ook mee als er plek is. Was een moeilijk gesprek bij de info. Zelfs daar geen engels. Heb het gesprek toen maar in mijn beste frans gedaan. Kwam er op neer dat t ritje, van 20! minuten, Villafranca - Cebreiro 2,28euro kostte. Dan hoefde ik de 30km niet omhoog te fietsen...... Alleen, het was pas 12.00uur en de bus ging om 16.20.........

Ik besloot dan toch maar door te fietsen. Gewoon heel rustig. Het was wel omhoog maar dan 'vals plat". In Pereje de lunch uit mijn tas en toen de laatste 12 km voor vandaag tot Verga de Valcarce. Ik zit in een kleine herberg met een tuin aan het riviertje Rio Barjas. Vandaag was het prachtig fietsen, langs de oude weg en door een kloof, ik waan mij in de middeleeuwen. Kruistocht in fietsbroek komt helemaal tot zijn recht.

Cor zit inmiddels in Dax in Zuid-Frankrijk, ook een plaats aan de Camino Frances.

Welterusten, ik ga vroeg plat want morgen wacht Cebreiro........
Nog 170km te gaan.....



  • 29 Juli 2014 - 22:00

    Ardina:

    Super dat je doorgezet hebt. Klasse!

  • 29 Juli 2014 - 23:47

    Marian Hoeks-de Bie:

    Ha stoere Marja,
    als je morgen op de Pedrafita pas komt moet je links af naar Cebreiro. Maar als je nog een stukje rechtdoor fietst kom je bij een leuk hostal. Kun je lekker lunchen. Ik heb daar geslapen en kwam toen Truus weer tegen. De mevrouw van het hostal is echt super aardig, zo lief!
    Geniet van je tocht morgen. Cebreiro is zó de moeite waard.Prachtig oud dorpje dat helemaal onder monumentenzorg valt. Het kerkje is echt fenomenaal in al zijn eenvoud (zegt de nep pelgrim) In gedachten fiets ik met je mee en eigenlijk ben ik stik jaloers op je.
    Buen Camino. xxx

  • 30 Juli 2014 - 17:38

    Yvonne:

    whow, ik heb alles even gelezen,want ik hoorde net pas,dat je weer aan pilgrimmen bent.
    Nou Marja, ik heb echt met bewondering zitten lezen zeg. Wat ben jij een stoer wijf zeg!!!
    Ik zou het niet durven hoor. Wel gezeliig dat jou prins in aan tocht is:-)
    Marja dikke kus en ik bewonder je moed hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 53917

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: