Zwoegen..... - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu Zwoegen..... - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Zwoegen.....

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

20 Juli 2014 | Spanje, Logroño

Vandaag 69km gefietst en wat heb ik het zwaar gehad na 3 slechte nachten. Vannacht stond de herbergier om 2.30 met een zaklamp in mijn gezicht te schijnen. Hij had zelf gezegd dat ik uit elk bed mocht kiezen......... Dus ben ik op de zolder gaan liggen. Geen last van snurkende pelgrims dacht ik. Maar wel van knagende muizen denk ik, hoorde ze trappelen. Vanochtend kwam de beste man mij wekken...... De herberg moest om 8.00 leeg. Kreeg nog wel een ontbijtje.

Gerben is kwijt..... ik was klaar en hij moest zijn tentje nog afbreken. Ik had verwacht dat hij mij wel zou inhalen, maar heb hem niet meer gezien.

Het eerste stuk was nog een herhaling van vorig jaar. Ging nu stukken beter maar dat kwam omdat het nu het begin van de dag was. Maar wat was het zwaar vandaag. Ik heb steeds wisselende gedachten. 1. Ik kap er mee!! Maar als ik dan boven ben ben ik die gedachten al weer snel vergeten en opent zich een nieuw panorama, echt geweldig. Mijn tempo ligt klimmend tussen de 7 en 10 km en dat is zo langzaam....... Maar held als ik ben ga ik knijpen in de remmen naar beneden en dan ga ik nog 46........ Door Estella gefietst, de eind halte van vorig jaar. Vanaf nu gaat er een nieuwe wereld open.

Tsja en dan was het vandaag zondag. Alle winkels dicht. Uiteindelijk een campingwinkel gevonden voor een stok broodje. In Los Arcos even flink zitten uithijgen en een leuke Duitse Pelgrim ontmoet. Goed voor een geanimeerd gesprekje van een half uur en toen weer op de fiets. Dat betekende weer de heuvels in. En over een afstand van bijna 20km maar een dorpje. De onbewoonde wereld. Prachtig. Ik heb de hele dag de N111 gevolgd, de route de Santiago de Compostella. Was wel asfalt maar die weg wordt niet veel gebruikt, de snelweg ligt er vlak naast.

Na 66km uiteindelijk Logrono bereikt. De hoofdstad van La Rioja, de wijnstreek. De eerste beste herberg ingedoken, mijn benen wilde echt niet meer. Het pelgrims ritueel gedaan. Dat is douchen, broek en shirt wassen, tas weer in orde maken en het bedje klaarmaken voor de nacht. En natuurlijk een pelgrimsmenu scoren........

Wordt vervolgd

  • 21 Juli 2014 - 22:58

    Marian Hoeks-de Bie:

    Jaaa het stuk naar Estella is al flink klimmen. Troost je met de gedachte dat ik hier maar 6 km per uur ging. Je fietst dus keihard!!!!!
    Heb je de kathedraal gezien met Jacobus als Morendoder? Ik vind hem met pelgrimshoed en staf veel vriendelijker.
    Zet hem op Marja!

  • 25 Juli 2014 - 22:13

    Cisca:

    Poe Marja, ik zwoeg met je mee. Wat jammer dat je Gerben niet bent tegen gekomen. Misschien morgen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 53987

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: