K K oftewel kerel kwijt - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu K K oftewel kerel kwijt - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

K K oftewel kerel kwijt

Door: marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

31 Juli 2014 | Spanje, Portomarín

Ik had er zin in vanmorgen. Heerlijk geslapen vannacht met twee meisjes die niet snurkten. En als muisjes om 6uur vertrokken. Kon ik mij nog een keer lekker omdraaien...... Ontbijtje in de herberg uit de tas, nog een bakkie koffie en gaan. Zat vandaag pas om 9uur op de fiets. Ik hoefde namelijk niet zo ver, 48 km en dan was ik op de camping waar ik mijn date zou hebben........

Elke 10km een stop, dan was ik er niet te vroeg...... de eerste stop in Saria, voor koffie en mijn lange fietsbroek uitdoen. Hoe toepasselijk, ik was vanmorgen met mijn hoofd in de wolken vertrokken........ Soja maar 15 meter zicht. Maar ik heb een fluorvestje en licht op mijn fiets. Even verkeerd gefietst, 500 meter en de GPS even zijn werk laten doen. Toch wel fijn dat ding met het roze streepje.

Het was mooi groen fietsen. Ik ben nu in Galicië en daar regent het ook wel eens en dat is te zien aan de omgeving, veel bos. En..... heel rustig ook. In die bomen zitten heel veel vogeltjes, die kon ik horen fluiten, dat was mij de andere dagen nog niet opgevallen. Het was wel weer bergje op, bergje af fietsen maar na Cebreiro is dit een peulenschil..... En weer hard naar beneden. Op gegeven moment keek ik op mijn teller, 50 km p/u..... niet in de gaten door het strakke asfalt. Maar toch maar remmen. Ik heb dan wel een helm op, maar toch.......

In Paradela een colaatje voor de suikers en weer verder. Ook dalend, in mum van tijd was ik in Portmarin. Ik had de hele dag al geprobeerd contact te krijgen met Cor, vandaar de terrassen. Maar geen vehoor, ook bellen lukte niet. Op de camping een uur op hem zitten wachten. Wifi gezocht en wat bleek, al mijn berichtjes had hij niet gelezen....... Dus hij wist niet waar ik was en ik wist niet waar hij uitging. Maar het was wel duidelijk dat hij hier niet zou komen.

Ik moest toch ergens slapen vannacht dus maar weer een herberg gezocht. Contact met Nederland gehad of zij het wilde proberen. Ook niet!! Uiteindelijk is het toch gelukt en Cor heeft gewonnen! Hij zit al in Santiago op de camping.

Wanneer ik vanmiddag had doorgefietst was ik morgen in Santiago aangekomen. Nu is het net te ver. Dus wordt mijn geduld nog 2dagen op de proef gesteld...... Nou ja, bet is zoals het is en kan hij lekker een dagje uitrusten. Maar dit is wel een vakantie die mij lang zal bij blijven....


  • 31 Juli 2014 - 22:13

    Fran:

    Klinkt dat mooi ik zit nu in galicie alsof je in de tijd bent stil gestaan of in asterix en obelix land bent aan gekomen hi.
    En ja dan verheug je je op een bekend gezicht en dan is dat gezicht er niet hoera de moderne techniek facetime skype mobiel enzv. En jullie hebben geen contakt.
    Hoe ver we ook zijn het werkt in de bergen soms gewoon niet alleen de vogeltjes hebben wifi fluit fluit.
    Nou nog even door bijten en dan ben je er sterkte en slaap lekker groetjesssss xxxxx fran

  • 31 Juli 2014 - 22:53

    Marian Hoeks:

    Het is toch niet te geloven!!!!!!! Zat je erg in je rats? Jammer dat je er nu nog een dag langer over doet om Santiago te halen. Hoewel...... dan is het klaar en dat is pas echt jammer!
    Succes met de klim na Portomarin en verheug je maar op je date, hij zit vast met smart op je te wachten.
    xxx

  • 31 Juli 2014 - 23:19

    C.M.Dobma.:

    Lieve Marja,

    Dank voor jouw kaart uit Castilla-León.
    25.07.14 gestempeld en 31.07 14. ontvangen.
    Hopelijk heb je mijn mails kunnen lezen via g.mail?
    Nu mail ik maar op reactie plaatsen,na jouw laatste bericht op 31.07.14.
    Geweldig dat je er bijna bent!
    En dat Cor naar je uit kijkt.
    Je gaat er vast lichter door fietsen.
    Ik vind je een grote kanjer!
    Gaan jullie ook naar het beieren van die klokken kijken/
    Of is het een wierookvat wat die heren heen en weer zwaaien?
    Geniet van de aankomst en erna,
    Ik neem aan dat jullie nog wat vakantie vieren in Spanje.
    Hopelijk ziet Cor jou aankomen, en maakt hij foto's.
    Sterkte met de laatste kilometers,en behouden aankomst!

    Omhels je in gedachten, en groet jullie beiden,
    Toos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 53972

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: