pap in de benen..... - Reisverslag uit Furelos, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu pap in de benen..... - Reisverslag uit Furelos, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

pap in de benen.....

Door: marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

01 Augustus 2014 | Spanje, Furelos

Een jaar geleden, 1-8-2013 kwamen Arnout en ik aan in Estella. Het was leuk geweest als ik dan vandaag in Santiago was aangekomen. Maar dat gaat hem niet meer worden..... Pap in de benen!

Vanmorgen heel vroeg wakker, 5.30... ik sliep met 16 anderen. En Spanjaarden vinden het denk ik moeilijk om s morgens een beetje zachtjes te doen. Deze mensen waren beduidend anders dan de pelgrims voor Leon. Deze lopen maar een paar dagen, een soort familieuitje, zeg maar. En zij doen aan bagagetransport. Geeft niet, ook leuk. Maar zij snappen niet dat je beter je tas 's avonds al kan inpakken. En dat plastic tasjes heel hard ritselen, en dat het niet fijn is dat ze 's morgens meteen heel hard praten en het licht aan doen...... Met deze herriemakerij zijn ze dan anderhalf uur bezig. En dan gaat mijn wekker pas. Eerder starten heeft voor mij geen zin, het is nog donker. En voor de hitte hoef je in dit deel van Spanje niet vroeg te starten. Zeker vandaag niet. Heb met mijn fietsjas aangefietst. Grijze lucht en wind.

Vanmorgen begonnen met 13 km omhoog, niks voor mij om mee te starten. Goed ontbeten, daar lag het niet aan. Maar toen ik hier mee klaar was had ik behoorlijke papbenen.

In Ventas de Naron , een echt middeleeuws plekje, koffie. Ik was toen pas 16 km onderweg in 2uur. En daarna hield het niet op. De heuvels bleven komen en gaan. In Palas de Rei een dagelijks colaatje in de hoop dat mijn benen dan ook zouden gaan borrelen. Mooi niet, ze bleven zwaar. Ik had gehoopt vandaag de 60km te halen maar dat is jammer genoeg niet gelukt. In Melide hield ik het voor gezien. Op een muurtje even zitten afwegen wat ik ging doen, herberg of hotel. Herberg ving het toch maar niet worden, te veel pretpelgrims gezien onderweg. Dus een hotelletje met zachte handdoeken en een klein ligbadje.......

Het betekent wel dat ik morgen 70 km moet fietsen. En de bergjes zijn nog niet op........

  • 01 Augustus 2014 - 19:36

    Marian Hoeks-de Bie:

    Ha Marja,
    het is een hele klim vanaf Portomarin en zeker als je er in de ochtend aan moet beginnen. Eigenlijk niet te doen. Het blijft maar doorgaan. Na Melide komt toch Arzua? Dan is het echt niet ver meer. Morgen dus Santiago en Cor, lekker toch?!
    Jammer dat het dan klaar is?
    Succes morgen met de laatste loodjes.
    xxx

  • 01 Augustus 2014 - 20:38

    Wil Combee:

    Hoi Marja,

    Heftig als de beentjes niet willen zo als jij wilt. Maar morgen aankomen in Santiago en dan zie je je mannetje. Dat vooruitzicht geeft je vast vleugels..........
    Nog een klein stukje en dan is dit ook weer gedaan.
    Succes morgen, je komt er wel.

    Gr.Wil

  • 01 Augustus 2014 - 20:55

    Anneke Voskuijl:

    Dat heb je goed gedaan. Naar jouw lichaam luisteren.
    En een hotel pakken. Een goede nachtrust is nu
    even nodig voor jou. Misschien 70 km in 2 dagen of mag dat niet?
    Denk er maar over. Ik vind jouw een kanjer. Je nicht Anneke.

  • 01 Augustus 2014 - 21:31

    Harry:

    Hallo Marja,

    Neem morgen voldoende tijd om die laatste kilometers te fietsen.
    Ik vond die heuveltjes erg lastig op het eind van de rit.

    Morgen fiets je tussen de eucalyptus bomen. Misschien lucht dat op.

    En als de pap niet uit je benen wil! Dan geven Red Bull en ook Monster Energy je voor (even) vleugels,

    Veel plezier tijdens de laatste loodjes.

    Buen camino

    Harry en Ria

  • 01 Augustus 2014 - 21:35

    Fran :

    Mmmmm zacht handdoekje lekker bedje en geen rumoerige spanjaarden klinkt goed.
    Dus dan moet je morgen 70 kilometer fietsen en dan ben je in santiago de jeweetwello.
    Hopelijk lekker slapen rustig ontbijten en gaan met die banaan. Wederom wens ik jou een goede nacht en voor morgen sterkte en geen papperige benen..grt franxxxxxx

  • 02 Augustus 2014 - 02:21

    Yvonne:

    Hoi Marja, nou ik hoop dat je ook deze verhaaltjes allemaal hebt gelezen,want dan ga je die 70 kilometer halen toch. Als je denkt dat ieder die jou verslagen leest een zetje geven in je rug dan moet het lukken. En de wetenschap dat jou Prins op je zit te wachten.....die trekt jou naar hem toe,dus........laatste stuk tjakka. Dikke kus groetjes Paul en Yvonne

  • 02 Augustus 2014 - 10:47

    Ardina:

    VANDAAG gaat het gebeuren toch? Ik trap in gedachten met je mee en dat helpt vast. Nog eventjes doorzetten en dan.............................je doel bereikt ennnnnnnnnnnnn COR.

  • 02 Augustus 2014 - 17:39

    Cisca:

    Hoi Marja, ik denk dat ik een beetje te laat reageer, je hebt vast al die 70 km erop zitten. Heel vervelend die pap in de benen. Ik hoop dat het vandaag dus beter voor je is gegaan. Ik duim voor je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 53950

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: