na zonneschijn komt........... - Reisverslag uit Saint-Cyr-sur-Loire, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu na zonneschijn komt........... - Reisverslag uit Saint-Cyr-sur-Loire, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

na zonneschijn komt...........

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

05 Juni 2012 | Frankrijk, Saint-Cyr-sur-Loire

Juist ja, regen!!
Vanmiddag van 4 tot 8 in de regen gefietst. En gisteren ook een bui gehad. Maar dat hoort erbij.
Ik zit nu in een jeugdherberg in Tours. Wel een beetje armoedig, maar een kamer voor mijzelf. En Wifi te koop! Gisteren Marinka en Erwin ontmoet in Frevetal. Erg leuk, was al die dagen toch een houvast om naar toe te fietsen. Ze hebben lekkere pasta voor mij gekookt, voor de koolhydraten. In mijn mobile-home, gewoon een stacaravan. Want ik had behoefte aan een bed!! Ik slaap niet zo best. Nu ook niet, het was maar 6 graden en niemand om mij warm te houden........
Na een dikke knuffel weer op weg en geland in Tours. Een stukje met een Nederlands echtpaar op gefietst en een ander stel al 3 dagen gekruist.
Vandaag merkte ik wel dat het mij nu toch wel wat moeite kost om in het glooiende landschap te fietsen. Maar oefening baart kunst, zullen we maar zeggen....

Mijn broek hangt te drogen. Ga ik morgen beginnen aan deel 2. Tours-Pyreneeen!!

X Marja
1030 km verderop

  • 05 Juni 2012 - 22:45

    Anneke.:

    Succes met de klim morgen. Hoop dat je gauw een lekker plekje vindt om even lekker te kunnen slapen. Is wel nodig.
    een knuffel van mij.

  • 06 Juni 2012 - 06:06

    Fia:

    Hoi Marja,vervelend dat water
    maar na regen komt zonneschijn en houd de moed erin hé.je kan het.
    Sterkte !!!! Fia

  • 06 Juni 2012 - 07:03

    Judith Gouwerok:

    Ha die Marja, wat ben je al een eind op weg, respect! We missen je gezelligheid wel hoor bij het sporten. Heel veel suc6 met je verdere reis, leuk om je verslagen te lezen en op die manier een beetje met je "mee" te reizen. Zet 'm op kanjer! Veel liefs vanuit een regenachtig Aalsmeer

  • 06 Juni 2012 - 07:26

    Marijke:

    Hoi hoi,

    Wat ga je goed zeg, ondanks het slechte slapen, knap hoor.Maar ik mis wel de tralala in je verhaal,kop op he je kan het en die regen houdt vanzelf een keer op. Je bent een kanjer, succes verder, groetjes
    Marijke

  • 06 Juni 2012 - 08:37

    Lilian:

    WOWWWWW...... zover al Marja
    dat is natuurlijk wel even afzien maar je doet het toch maar!!
    jammer alleen van dat slechte slapen ;-( hopelijk trekt het bij als het warmer wordt.

    Tours zonder S nog maar lekker een stukje verder Marja!!!!
    dikke knuffel uit een regenachtig en beetje koud Nederland
    XXX

  • 06 Juni 2012 - 10:50

    Truus Slangen:

    Ik kijk met belang stelling uit naar je fiets tocht het is zwaar maar de moeite waard. IK wens je droog weer want dat is belangrijk ,maar vooral geniet er van, jij volbrengd het ook want jij bent een krachtig vrouw dat heb je al bewezen, veel liefs en sterkte.
    don camino

  • 06 Juni 2012 - 15:29

    Olga:

    Wel Marja je ziet er goed uit zo bij de picnicbank. Ik doe het je niet na. Kan je de tocht ook varen??(geintje) Rustig aan en er wel van blijven genieten.
    Succes meid!!!

  • 06 Juni 2012 - 16:41

    Anneke R:

    Hola Mar,
    Toch bijna 2 wk droog weer gehad, leuk dat het gelukt is om M en E te ontmoeten, toch even iets vertrouwds om te knuffelen. Mis je wel hoor,vooral je tralala optimisme. Je bent echt al ver en neem je wel rustdagen ? Want je hebt tijd genoeg hoor, jammer dat er geen saunaatje is onderweg haha.
    Nou meid zet' m op en ik denk aan je.
    xxxx

  • 06 Juni 2012 - 17:17

    Marian Hoeks:

    Hoi Marja,
    heb vandaag WiFi dus kan ik je verslag lezen.
    Heb je vandaag ook zo'n last gehad van al die klote wind. Op een vlak stuk kwam ik maar met 10km p/u vooruit. Wat een ellende. Je bent al een stuk verder dus misschien is het daar beter? Ik zit nu 35km voor Tours. Ik doe mijn uiterste best om die peuk met je te roken. Hopelijk heb je vandaag geen regen gehad. Fiets jij echt tot 8 uur
    's avonds? Wow, je bent een echte bikkel!!!!!!!!!!!!
    Fiets ze en bonne camino
    Liefs, Marian

  • 06 Juni 2012 - 17:39

    Willem:

    Hee, zus!, ik duim voor beter weer.
    Komt vast wel goed.
    Enne, je bent toch niet van suiker?
    Groetjes van ons,

    Liefs,
    Willem

  • 06 Juni 2012 - 18:40

    B&B Mariet Coevorden:

    Moi Marja,
    Gefeliciteerd met het volbrengen -in je eentje- van het eerste routeboekje. Jij bent een Kanjer!
    Niet een aan je zijde die je in slaap kan wiegen.
    Waar is die bewonderaar van die bloem gebleven?
    Draag je tijdens je kruistocht een schots rokje wanneer je je broek te drogen hangt?
    In september 2010 hebben wij in Tours ook in de jeugdherberg geslapen.
    In Tours waren wij snel uitgekeken.
    In Poitiers hebben wij een hele dag de vele prachtige gebouwen en het Vrijheidsbeeld bekeken.
    Tot de Pyreneeen blijven de heuvels beneden de 250 m hoogte.
    Spaar je krachten.
    Steek de Fik in die peuk.
    Wij leven met je mee en genieten van je verhalen en de reacties daarop.

    Een warme groet van Mariet en Gerrit

  • 06 Juni 2012 - 18:58

    Harry En Ria Sondag:

    Ik lees dat de tocht gewoon verder gaat. Wij zitten nu een kilometer of veertig van Angouleme en hebben vandaag op dezelfde route gereden waar ik vorig jaar heb gefietst. Ik moet zeggen het begint dan echt weer te kriebelen dus een tweede tocht blijft nog steeds in mijn gedachte. En als mijn longen het toelaten dan gaat dat zeker gebeuren. Maar voorlopig is het jouw beurt en ik ga er dan ook van uit dat je Santiago haalt. Ik blijf je volgen. Groet Harry en Ria.
    Een bon Camino

  • 06 Juni 2012 - 18:58

    Harry En Ria Sondag:

    Ik lees dat de tocht gewoon verder gaat. Wij zitten nu een kilometer of veertig van Angouleme en hebben vandaag op dezelfde route gereden waar ik vorig jaar heb gefietst. Ik moet zeggen het begint dan echt weer te kriebelen dus een tweede tocht blijft nog steeds in mijn gedachte. En als mijn longen het toelaten dan gaat dat zeker gebeuren. Maar voorlopig is het jouw beurt en ik ga er dan ook van uit dat je Santiago haalt. Ik blijf je volgen. Groet Harry en Ria.
    Een bon Camino

  • 06 Juni 2012 - 19:45

    Ellen Dekker:

    Marja, Leuk je berichtjes te lezen! Wel naar die regen, maar dan lijkt het wel net Holland....toch? Want dan mis je niks! He, maar ik heb Tours even opgezocht in de atlas, (ja, onze generatie gebruikt dat ding nog wel eens!) maar Tours, dat is al hardstikke ver!!! En dat dat glooiend is zal best, die pyreneeen, dat zal flink trappen worden!
    Marja, met veel respect lees ik je reisverslagen en ik wens je nog heel veel plezier en doorzettingsvermogen!
    Lieve groetjes uit Amstelveen ook van Suzanne.

  • 07 Juni 2012 - 04:46

    Paul & Yvonne:

    Hey lekker ding, wat heb je toch een gezellig groep mensen die met je mee ( fietsen) ha ha wij allemaal alleen via je verslagen ! Zo goed hè dit medium, kunnen we mee genieten. Had ik al een keer gezegd dat ik je zo'n stoer wijf vind ;)) nou Mar zet hem op, we fietsen met je mee hoor! Dikke kus

  • 07 Juni 2012 - 06:45

    Jacqueline Meij:

    Heey kanjer!
    Je zult je vooraf, in gedachten, best wel hebben voorbereid op tegenslag zoals regen. Maar dan écht in de regen doortrappen, respect!
    Met al die leuke berichten en alle goede wensen krijg je vast weer een duwtje in de rug, dat komt goed uit met het klimmen straks! Succes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 54001

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: