Het laatste eindje........ - Reisverslag uit Doornik, België van Marja Maas - WaarBenJij.nu Het laatste eindje........ - Reisverslag uit Doornik, België van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Het laatste eindje........

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

05 Juli 2012 | België, Doornik

De nacht op de Municipal in St. Quentin doorgebracht. Veel beter geslapen in ieder geval. Wel kreeg ik het bericht dat het niet lekker ging met Tamara, ziek, pijn. We spreken af contact te houden. Het zit mij niet lekker en ben er het eerste deel van de ochtend niet helemaal bij.

Raar dat ik tegenwind heb, de golfjes in het water gaan de verkeerde kant op, de plaatsnamen kan ik niet terugvinden op de kaart. Maar het pijltje op de GPS zegt dat ik op de route zit. Na 20 km kom ik erachter dat ik ik idd wel op de route zit maar weer naar het zuiden fiets in plaats van naar het noorden. Dat betekent dat ik de zelfde afstand weer terug moet fietsen. Weg ochtend, geen kilometer opgeschoten. Werkt niet motiverend en na de lunch wil het niet meer lukken. Om 3 uur strijk ik neer op een terrasje voor een oppeppertje. Paul uit Eindhoven komt voorbij en stopt dan. We delen onze fietsverhalen en komen erachter dat we het zelfde adres hebben om te overnachten. Ik op het grasje, hij in de BenB. Nog 16 km te gaan en we besluiten samen op te fietsen. Vlak voordat we er zijn wordt de lucht weer gitzwart en als wij arriveren breekt het noodweer los. Alles staat blank op het erf. Kamperen wordt niets en Paul is eerder op dit adres geweest en weet dat de kamer twee aparte bedden heeft. Hij bied mij er een aan. Ik moet er even over denken, maar zie dan het soppige veldje en ben over de streep. Onze "hospita" zorgt voor een heerlijke maaltijd. Inmiddels is er een nederlands stel gearriveerd, totaal verzopen. De hospita staat haar slaapkamer af aan hen. Zij is werkelijk heel begaan met Pelgrims en slaapt zelf op het zoldertje tussen de beide kamers. 's Morgens zorgt zij nog voor een stevig fietsontbijtje en dan gaan we allen weer onze eigen weg.

Ik fiets naar Tournai en zoek de jeugdherberg van 5 weken geleden weer op. Want........... het regent weer! En ik ben moe. Heb behoefte aan een echt bed en in Tournai is het prima. Ook dit keer weer een kamer voor mijzelf. En als ik eerlijk ben wil ik wel naar huis. 6 weken is een hele tijd, ik heb geen heimwee maar verlang er wel naar om iedereen weer te zien, mijn verhaal te kunnen vertellen. Maar aan de andere kant is er ook de drive die maakt dat ik graag naar Nederland wil fietsen. Ik ben er bijna, nog 330 km te gaan. 's Middags heb ik Tamara nog aan de telefoon, nierproblemen, en wordt maandag geopereerd. We overleggen en komen tot het besluit dat ik zondagavond thuisben.

Maar 's avonds is zij weer in het ziekenhuis en wordt er besloten dat zij morgen wordt geholpen. Ik ben klaar met mijn fietsavontuur, neem morgen de trein en ga naar huis.

  • 06 Juli 2012 - 23:00

    Anneke Voskuijl:

    Lieve Marja.
    Wat een zorg zeg. kan me voorstellen dat je nu naar huis wil en zo snel mogelijk bij je kind wil zijn.
    hel veel sterkte ik hoor je gauw.
    Liefs anneke.

  • 07 Juli 2012 - 06:20

    Willem:

    kijk, daar herkennen we de echte moederkloek,goed gedaan zus!ben trots op je!
    tot gauw,
    willem

  • 07 Juli 2012 - 20:00

    Ellen Dekker:

    Ik lees je bericht nu pas, Je verhaal van Parijs was prachtig.
    Maar wat vreselijk dat het met Tamara niet goed gaat. Ik begrijp je besluit volkomen.
    Sterke gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 54606

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: