Spanje!!! - Reisverslag uit Tui, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu Spanje!!! - Reisverslag uit Tui, Spanje van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Spanje!!!

Blijf op de hoogte en volg Marja

04 September 2013 | Spanje, Tui

Zondag gelopen van Portela naar Facha. Overnacht bij Han, een rijke Nederlander die hier een klein kasteel heeft met een aangebouwd Pelgrimshuis. Met een slaapkamer voor mij alleen. De nacht ervoor een concert gehad van 10 snurkende Pelgrims. Uiteindelijk om 2.00 uur mijn laken gepakt en naar beneden gegaan. De aardige jongens van de herberg hebben voor mij een bedje beneden gemaakt. Maar de eerste fanatieke wandelaar stond alweer om 5 uur beneden, dus wederom een veel te kort nachtje.

Daarom besloot ik nu maar even niet in een herberg te slapen. Een wereld van verschil! Er werd een drie gangen maaltijd voor mij opgediend, mocht een duik in het zwembad nemen en de andere dag kwam hij mij weer halen nadat ik naar Nunez was gewandeld, zonder zware rugzak.
En wederom een exclusieve maaltijd. Pelgrims verwennen is zijn hobby.
Vanmorgen bracht hij mij weer Nunez. Samen met Claudia uit Duitsland en Heinz uit Zwitserland op pas. De dag begon met een fikse klim. Keien en keien en nog meer keien! Op de top zaten veel pelgrims te pauzeren. Al mijn talenkennis weer even gebruikt. Daarna door naar Rubleas. De meeste bleven daar overnachten. Maar het was pas 13.00 uur. En ik had nog maar 10 km gelopen. Claudia en ik besloten door te gaan, ondanks dat er in het boekje stond dat er de eerste 19 km geen overnachtingsplekken waren. Eigenwijze meisjes! We dachten dat er vast wel particuliere plekken zouden zijn. Niet dus! Wel heel mooi gewandeld, begin met een kleine klim maar daarna dalend en uiteindelijk vlak.
We zouden naar de Auberge in Fortuleza gaan, maar daar hebben we iets fout gedaan. En ineens was daar de brug naar Tui. Ik ben nu dus in Spanje, na een tocht van 32 km!!!

De herberg was vol! We liggen,nu maar even samen in een tweepersoons kamer in een hotel naast de Cathedraal.... Snel een pizza gegeten, want alles ging sluiten. In Spanje is het een uur later dan in Portugal.

Ik lig nu voor op "schema", maar denk dat ik morgen,nog wel wat restverschijnselen heb van dit avontuur!

Buenos Noches
Marja

  • 04 September 2013 - 08:16

    Marian Hoeks-de Bie:

    Ha snelle Jelle,
    Buenas Dias Peregrina!!!!!!! De klim over keien die je maakte is naar de Portela Grande, het hoogste punt van de Camino Portugues. En dan loop je nog maar 'een stukje' verder???
    Misschien vandaag een beetje minder? Naar Mos is ook klimmen en van daar gaat het dan gewoon verder omhoog. Goed besluit om een lekker hotelletje te nemen. Het is nog maar een goede 100km naar Santiago. Buen Camino.
    Groetjes, Marian

  • 04 September 2013 - 10:28

    Fran:

    Doe je goed maas denk wel aan jezelf hoor. Neem niet te veel portugese hooi op je vork.
    Sterkte weer voor de volgende dagen doeiiiiiiiiiiiiiiiixxxxxxxxxxfran

  • 04 September 2013 - 15:36

    Ageeth De Kuijer:

    Wauw Marja, wat een belevenissen! En dit is nog maar het begin. Vorige week was er een programma op tv over de reis naar Santiago de C. Ik was niet thuis, dus heb het opgenomen en vanmiddag even gekeken. Nou, ik schoot direct vol, want was is dat toch bijzonder! En ik moest aan jou denken, hoe je daar met je rugzak over de camino's loopt. Ik denk dat als we volgende week de 26 km Dam tot Dam lopen, en we het misschien even moeilijk hebben, dat we dan hardop jouw naam zullen uitspreken, want wat jij doet, dat is pas wandelen.......
    Heel veel suc6 verder! Ik zou je wel 'in willen halen', want het is zo mooi daar! Ik was in juni in Midden- en Noord-Spanje, en heb toen heel wat pelgrims gezien. Dus ik kan me bij jouw wandelingen wel wat voorstellen!
    Hartelijke groet van Ageeth

  • 04 September 2013 - 17:47

    Olga:

    Wat lees ik nu Marja? Mocht jij een dikke in het zwembad nemen? En die kwam je de andere dag weer halen hahahahahahaha. Echt lachen met jou. Eerst een graadmagere "vriend" op foto op fb en nu zonder foto een dikke in het zwembad. hahahahahahahahahahahahahaha.

    Nou meid, je wandelt goed zo te lezen. Geen last van je voeten?
    Houd moed en veel plezier.

    Olga

  • 07 September 2013 - 13:10

    Toos Dobma.:

    Dag Marja,

    Fijn dat het goed gaat met wandelen.
    Maar niet overmoedig worden hoor!
    Blijkbaar is het weer ook naar wens?
    En heb je de goede schoenen gekocht.
    Wandel maar verder als een Kievit.

    Liefs, en alle goeds gewenst.
    Toos.

  • 08 September 2013 - 00:59

    Frieda:

    Hoi Marja
    Ik heb nu dan toch je blog gevonden. Wat leuk om je verhaal te lezen: 32 km? Tjonge.... en met rugzak dus. Ik geloof niet dat ik dat ooit heb gedaan. Nog 145 km als ik het goed heb bekeken. Maar intussen is het 8 september dus je hebt daar al een heel stuk van afgelegd waarschijnlijk.
    Wat leuk dat je je doel gaat bereiken. Goed hoor.
    Veel plezier nog.
    Lieve groet, Frieda

    ps: klopt het dat je hebt geprobeerd te smsen? Ik zag je naam in mijn telefoon maar het bericht was leeg.

  • 08 September 2013 - 21:36

    Rosanna Ramakers:

    He lieverd....

    De herberg vol???? Dat heb ik al eerder gehoord, in een heeeeel beroemd en oud verhaal.. Gelukkig kon jij nog een plekkie vinden en krijg je geen kind wat in een kribbe moet liggen.
    Heerlijk om te lezen hoe je het doet.... ben benieuwd naar je verhalen als je straks terug bent... hoe je het allemaal ervaart... hoe het is... daar binnen in je ook. De cappuccino staat dan klaar hoor..

    Ik vind je een mega kanjer, maar dat wist je al... Ik was vandaag een rondje rennen in het bos, althans proberen, en rende langs je huis. Raar om dan te weten dat je zover weg bent en zo'n prestatie levert!!

    hou je haaks topper...

    Liefs Rosanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tui

En nu met stok en wandelschoenen.....

Vorig jaar ben ik op de fiets onderweg geweest op weg naar Santiago. Dit was een grote wens. Om verschillende redenen heb ik in Bigamon mijn fiets gedraaid en ben weer naar huis gefietst. Santiago heb ik toen niet aangedaan.

Maar Santiago blijft roepen....................

Ik heb over verschilllende mogelijkheden nagedacht. Moeilijk, omdat niet alles op dit moment haalbaar is. Het liefst wil ik op de fiets verder maar de man in de bossen (die met dat potloodje) heeft mij mijn onbevangenheid afgenomen. Ik zie op tegen alleen fietsen op verlaten stukken. Gek eigenlijk, voordat dit gebeurde had ik er zelfs niet eens over nagedacht.

Maar toch roept Santiago toch nog steeds. Ik wil er dit jaar erg graag heen. Vanaf Bigamon is het nog zo'n 1300 km. Dat is ver, heel ver. Ik zou dat wel graag willen maar de tijd ervoor ontbreekt. Daaom heb ik het volgende bedacht.

Ik houd ook van wandelen, zeker van langeafstandswandelen. Net als bij het fietsen vind ik het alleen lopen niet erg, alleen even rekening houden met jezelf. Genieten van de natuur en verder niets. Alleen ik en mijn rugzakje. Overnachten doe ik ook dan in de Refugios. Alleen is dit jaar is de 1300 km niet haalbaar. Zoveel vrije dagen heb ik niet.

Maar................. er zijn meer wegen die naar Santiago leiden. Ik heb nu besloten dat ik de Camino Portuguez ga wandelen. 220 km moet te doen zijn in twee weken.


Een aantal weken geleden heb ik de film the Way gezien. Daar viel ook weer een puzzelstukje op zijn plek. Ik heb een workshop intuitief schilderen gedaan. Het eindresultaat was een vrouw aan de kust, op rotsblokken, starend over een eindeloze watervlakte. De film eindigde met dit beeld, de kust bij Finisterre..............


Een extra reden voor mij om te gaan, Santiago, here I come...
Dus vandaag de ticket geboekt, best spannend!


Marja

Recente Reisverslagen:

10 September 2013

Einde van de wereld....

09 September 2013

Voldaan....

04 September 2013

Spanje!!!

31 Augustus 2013

vroegertje....

30 Augustus 2013

De kop is er af!!
Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 53977

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: