Pfffff...... - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu Pfffff...... - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Pfffff......

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

09 Juni 2012 | Frankrijk, Angoulême

Vanmorgen had ik er veel zin in.
Wilde Angouleme vanavond aandoen. Wel een grijze lucht maar de wind was gaan liggen. Optimistisch begonnen in korte broek, maar na een uur omgekleed in een silo. Verkeerd gefietst, ketting eraf, beetje regen. Om me zelf wat moed in te spreken une plate de jour in Nanteuil, een pittoresk stadje. Eten biedt mij roost, vooral als het lekker is!!


Weer op weg, maar of het nu aan de volle buik lag, het wilde niet meer lukken. Uiteindelijk maar 43 km gefietst..

Heb mijn kamp opgeslagen in St. Angeau op een leuk klein campinkje met zwembadje. Als het mooi weer was geweest had ik morgen een rustdag genomen. Voor 10 euro een slaapplek, warme douche, internet en........ Een heerlijke maaltijd. Dat geeft de burger weer moed!!

Dus lieve allemaal,morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen!! (wel weer regen voorspelt, maar daar heb ik een mooie paarse jas voor)
Ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen. Daar word ik blij van.

Lieve groet
Marja

  • 09 Juni 2012 - 21:50

    Sherill:

    "maar" 43 km... het is toch geen wedstrijd geworden hoop ik...?? iedere km is er weer eentje. soms de wind in de rug, soms zittie tegen. Een buitje hier en daar, dan weer zonneschijn. Bergje op en dan weer af. Houd moed Marja. Lieve groet van mij.

  • 10 Juni 2012 - 07:07

    Raymonde:

    Tjonge wat een avonturen,ik hoop dat het weer wat beter wordt voor je,leuk hoor om alles te lezen,,,en vooral fotoos plaatsen van eten!Marja topper!xx

  • 10 Juni 2012 - 07:26

    Arnout:

    zozo, moet ik hier een beetje op macaroni bijten..

    zo te horen gaat t goed, goed om te horen. mis je best wel een beetje. nou lekker snel fietsen dan ben je eerder thuis.

    xxx

    arnout

  • 10 Juni 2012 - 07:27

    Truus:

    Marja
    Ik volg met veel belang stelling ik heb bewondering voor jouw moed.
    Lieve groetjes en sterkte.
    don camino Truus

  • 10 Juni 2012 - 08:31

    Ellen Omvlee:

    Ha Marja,
    Ik vond vanmorgen het briefje met de link naar je reisverslag (van je gekregen na onze lezing bij de Vakantiefietser) en bedacht dat je al op weg zou zijn en dat klopt! Wat leuk om je avonturen te lezen! Ben stiekem ook wel jaloers hoor, heerlijk om zo onderweg te mogen zijn. Ook als het regent, het is net het echte leven, dan schijnt ook niet altijd de zon, haha! Ik wens je, ook namens Pieter-Bas, een goed vervolg van je reis, mooie ontmoetingen en veel genot (ook van lekker eten) toe!

    Hartelijke groet,
    Ellen

  • 10 Juni 2012 - 08:52

    Olga:

    Mooie fietsenstalling zeg bij je picnick plek. Houd de moed erin en het is toch geen wedstrijd. Die heb je nl. allang gewonnen. Ook bkijven genieten van de omgeving en iedereen die je tegen komt dat maakt je hele reis al makkelijker. Succes meid!!!!!!!!!!!!!!

  • 10 Juni 2012 - 09:53

    Lilian:

    Hou moed Marja, na regen komt altijd weer zonneschijn en na elke heuvel ga je weer bergafwaarts ;-)
    Die Fransen kunnen lekker koken dus daar zit je wel goed mee....
    Laat het je maar lekker smaken: bon appetit!!!
    bisouxxxxxxxx van je nordic maatje Lilian

  • 10 Juni 2012 - 15:08

    Marian Hoeks:

    Hoi Marja,
    ik heb Angoulême nog gehaald, gelukkig! En de telefoon werkt weer, ik heb hem geopereerd. Was heel gezellig: de peuk in het washok. Moeten we vaker doen
    Wie weet, morgen al.
    Toet ziens

  • 10 Juni 2012 - 16:24

    Harry Sondag:

    Het gaat goed begrijp ik. Dus ga zo door!

    Bon Camino

  • 10 Juni 2012 - 17:54

    Leo & Fia:

    Hoi, klein berichtje uit een zonnig Bovenkerk-Zuid. Hier alles onder controle, bij jou ook min of meer lees ik op je weblog. Gaat het met de zon goed komen? hoe is het met je frans nog wat mee gekregen van Alpdeheu6? Was indrukwekkend het verslag op donderdag. Veel succes en DROOG weer en bovenal veel voor de wind. Groetjes

  • 10 Juni 2012 - 17:54

    Leo & Fia:

    Hoi, klein berichtje uit een zonnig Bovenkerk-Zuid. Hier alles onder controle, bij jou ook min of meer lees ik op je weblog. Gaat het met de zon goed komen? hoe is het met je frans nog wat mee gekregen van Alpdeheu6? Was indrukwekkend het verslag op donderdag. Veel succes en DROOG weer en bovenal veel voor de wind. Groetjes

  • 10 Juni 2012 - 20:36

    Ardina:

    Hoi, ik ben er weer, na 10 dagen vakantie in de Ardennen. Joh wat schiet jij op zeg niet te geloven. Je rijdt dezelfde route die wij vorig jaar met de caravan hebben gereden.Jammer dat je toch regelmatig je paarse jack aan moet hè. Hoe zit het met de blaren op je kontje, valt het mee ?. Ik hoop dat mijn enveloppe nog dicht is want dan gaat het nog goed. Dikke kus en ik leef erg met je mee, groetjes van Jan en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 54000

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: