De schelp werkt....... - Reisverslag uit Asnois, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu De schelp werkt....... - Reisverslag uit Asnois, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

De schelp werkt.......

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

08 Juni 2012 | Frankrijk, Asnois

Vanmmorgen een stom ontbijt! Cake en toast. Na 45 euro betaalt te hebben snel naar de bakker voor een baquette. Na 15 km fietsen was ik in Portiers. Het begon te regenen, dat werd koffietijd. De fransen drinken hele kleine kopjes, dus ik bestel dan een"grande cafe". Stokbroodje erbij en het ontbijt is weer binnen.
Na Portiers werd het eenzaam fietsen, niet erg. Alleen maar velden met af en toe een klein gehucht. Na 14 km nog maar een keer eten ingeslagen want voorlopig zou er niets meer komen. Gelunched in een hokje, geen bushalte deze keer. Maar dit zijn een soort schuilhutjes. En dat was nodig want er kwam weer een bui. Deze afgewacht en daarna in een keer 40 km gefietst. Prachtig gebied, je komt geen mens tegen. Je hebt dan wel een probleem al je pech hebt! Om 16.00 uur nog een keer geschuild in een oude boerenschuur. Goed voor een cappuchino, mueslireep en een half stokbrood.

Om 5 uur was ik in Charroux. Ik dacht te kunnen eten. Er stond een bord langs de weg met "frites". Maar dat doen ze dus niet. Je kan eten van 12 tot 14 uur of vanaf 19.30. Maar toen zagen ze de schelp aan mijn fietstas......................... en gingen toch voor mij koken!! Kip, aardappelen met kaas en sla. Er kwam een Belg, Frank genaamd en ook op weg naar Santiago, bij mij zitten. Hij trakteerde op een drankje en een rijstepudding. De twee andere Nederlandse echtparen kwamen ook bij ons zitten. Nu zit ik samen met Frank op een boerencamping met ezels en schapen. Nog even wat gepraat, we waren de enige kampeerders. Hij ging om 21.30 slapen, ik nog niet................. Er was vandaag minder wind dan gisteren, nog wel veel, maar dat begint te wennen. Ik zit nu in Asnois-Surnin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 53989

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: