wind mee........ - Reisverslag uit Mios, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu wind mee........ - Reisverslag uit Mios, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

wind mee........

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

19 Juni 2012 | Frankrijk, Mios

Bon jour,

Zondag ben ik weer vertrokken uit Port st. Marie. Heb daar heerlijk uitgerust bij het zwembad. Had ik even nodig, net als lieve mensen om mij hee. En even nederlands praten, een gesprekje voeren. Daar heb ik ook nagedacht over hoe nu verder. Ik heb besloten om te kiezen voor wind mee. Het afgelopen half jaar (figuurlijk) en de laatste 1,5 week heb ik genoeg tegenwind gehad. Ik kies nu voor wind mee. Dus draai mijn fiets gewoon om!!
100km terug gefietst naar Cadillac. Langs de Garonne,72 km de sloot aan mijn linkerhand, maar wel heerlijk vlak! Dat was weer fietsen met twee vingers in mijn neus. In St Macaire de weg gevraagd. Daar werd ik langs een hele drukke weg gestuur. Stond ik zowat bij een tolpoortje!!Vieze camping a la ferme in Saint Croix du Monde, maar soms heb je geen keus. Wel een magnifiek uitzicht, Mont betekent nl. berg......

18 juni
een rit van 90 km naar Mios. Al snel begon Les Landes. Bos, bos en nog eens bos, heel eenzaam fietsen, je komt werkelijk geen hond tegen. In Landiras bij een klein bakkerswinkeltje een chocolade croissant gekocht. Van 't bakkertje, onder wit meel en met blauwe ruitjes broek, een stoel gekregen en voor mijzelf een cappuchino gemaakt. Daarvoor al ergens stokbrood gescoord, moeilijk, want de meest winkels zijn dicht op maandag. OOk wat kaarten gekocht. Bij Biganon, met het allerkleinste gemeentehuis, even gestopt. Legendarisch!!

Ik heb besoten dat dit mijn verste punt is. Ik ga nu VOOR de wind verder. Langs de Altlantische kust weer omhoog. Het voelt goed!! Ik heb mezelf "herontdekt". Ik weet dat ik een "centuriontank" ben. Ik kan heel lang fietsen, maar niet knallen. En dat knallen moet steeds meer de berg op. Bovendien houd ik van hard fietsen, doorfietsen (20-25 km p/u) en dat gaat niet in de bergen. Dan fiets ik maar 9 km en dat schiet niet op. Ik vind dat niet leuk, dus heb ik belsoten dat ik het vooral leuk voor mijzelf ga maken. Dus................ fiets gedraaid en vanaf nu wind mee!!

De bergen zullen moeten, maar dat gaat vast beter met wind in de rug. Even nog getwijfeld door een smsje van Fleur. Ze schreef dat het goed te doen is, elk 50 meter even stoppen, slokje en weer doorgaan. Maar ik doe het niet!! ik word daar niet gelukkig van.

Eerst camping in Salles aangedaan, maar weer opgestapt, 14 euro voor 1 nachtje gras. Daarna een leuke camping in Mios gevonden, voor 8,50 euro. Nadat ik mijn tentje had op gezet arriveerden Marriet en Jan, ook SdC gangers. Een heel gezellig echtpaar van rond de 60 uit Leusden Zuid. Koekjes, Deet, en nootjes uitgewisseld en tot ver na middernacht aan de picknicktafel zitten praten. O, wat is dat toch lekker. Vanaf St. Port Marie, dus 2 dagen, alleen maar 3 x bonjour gezegd. Verder geen mensen gezien. En dan is een avondje beppen toch wel weer welkom!!

19 juni
Vanmorgen om 8 uur gewekt door de telefoon, stoskbroodje, aankleden, inpakken en toen..... begon het weer te regenen. Na een uur toch hoge nood en een sprintje gewaagd naar toiletgebouw. Daana in khkje , kletsen, roken en koffie met Jan en Marriet. Om 12 uur werd 't droog, tent nat ingepakt en weer op
fietsje. Jan en Marriet rechtsaf en ik links af. En ineens bij Facture... een M van Mc Donalds. Helaas, geen stroom. Dus een bakkie leut bij een brasserie met een chocolade croissant. En weer op de fiets. Vrijligend fietspad, heel mooi, maar betekent wel weer: geen mensen. Maar toch, na een half uur kwam ik Dee tegen. Een beetje excentrieke voruw, dacht ik, op een elektrische fiets met karretje. Ze gaat straks in Spanje ook lopen, vandaar het karretje. Pendaalemmerzakken om haar schoenen vanwege de regen. Nu was zij degene die behoefte had aan aanspraak, ervaring delen, een warme knuffel en gewoon wat babbelen. Dat hebben we zeker een uur staan doen daar op 't fietspad. Uiteindelijk zat ik om 15.30 weer op de fiets. Was van plan, vanwege ht late starten, 50 km te fietsen. Maar de route kawam niet langs Bassin d'Arachon en dat wilde ik toch graag zien. Het lag een stukje van de route. Prachtig, maar uitgestorven. Het is wel seizoen maar nog niet op gang. Een grijze dag, dus niemand in zwemkleding.
Eenmaal op de fiets bedacht ik boodschappen te doen en een camping te zoeken. Ik vroeg de weg aan een voorbijfietsende dame. Deze heeft mij naar de campilng gebracht. Behalve een paar bezette mobile-home's geen kampeerrders, alleen ik! Maar hier is het duidelijk meer toeristisch. De camping heeft een barretje en er is veel meer volk op straat. En..... er is WiFi, dus maar weer een verslagje geplaaatst op waarbenjijnu. Weer te laat naar bed....



Dat was het weer voor zover.
Boukje en Marian, zijn jullie al weer thuis?

Cor en Arnout, een hele dikke knuffel.

En verder voor iedereen een lieve groet!!

Marja

  • 19 Juni 2012 - 22:34

    Ellen Dekker:

    Hallo Marja,
    Altijd leuk weer even een berichtje te lezen van je. Even een vraagje; ben je een beetje op schema eigenlijk ?Wat wilde je gemiddeld fietsen per dag? Komt dat een beetje overeen? Verder hoop ik, dat de wolken een beetje plaats gaan maken voor het zonnetje! succes maar weer!

  • 20 Juni 2012 - 06:37

    Elly:

    Hi Marja.
    Ondanks of misschien wel dankzij, de wolken, een prachtige foto!
    Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt genomen.
    Met wind mee fietsen is net als .........en echt veel fijner.
    Hoop voor jou wel dat het weer wat beter wordt. Natte acherbenen en rug is ook bah:)
    Elly

  • 20 Juni 2012 - 07:13

    Marian Hoeks:

    Hoi Marja,
    je gaat weer lekker zo te lezen, geniet er van. Ik ben met de trein naar San Sebastian gegaan en van daar met het vliegtuig naar huis. Dat is ook weer heerlijk. Nog 2 1/2 week vakantie en hopen dus dat mijn fiets vlug naar huis komt! En als je weer thuis bent... nog een keer een lekkere peuk?
    Fiets ze nog!
    Liefs, Marian

  • 20 Juni 2012 - 07:14

    Cor:

    Ben blij voor je dat het weer beter gaat. Lekker weer, wind mee en op weg naar OPA.
    laat iedereen maar raden wat dat betekend,oma.
    Hier gaat alles weer wat beter. De vaatwasser wordt maandag gemaakt dus we eten gewoon de hele week patat uit een zak om maar niet te hoeven af te wassen met de hand. De afvoer loopt weer en de zon begint te schijnen.
    Knuffel van mij en ome Arnout

  • 20 Juni 2012 - 07:47

    Anneke Spanje:

    He Mar,
    Hoop dat het wat droger wordt nu, is wel zo lekker, en wat ik gisteren zei doe wat je hart je ingeeft, dat is belangrijk.
    Je bent lekker met jezelf en op jezelf geweest al die weken, en daar deed je het toch voor, en nu vol goede moed en hopelijk een leeg hoofd voor een nieuwe fase in je leven als Oma.
    Opa zit je lekker te stangen met z'n patat elke dag hahaha. Tot gauw en geniet nog
    xx

  • 20 Juni 2012 - 08:14

    Marijke:

    hoi Marja

    wat heerlijk weer een berichtje te lezen van je. Blijven genieten en het zelf in de hand houden, dat is belangrijk. Geniet lekker verder.

  • 20 Juni 2012 - 21:20

    Paul & Yvonne:

    Hey Marja, wat je ook doet, je doet het GOED!!! Blijf genieten hoor ! Enne....je gevoel dus blijven volgen !!!
    Dikke kus

  • 20 Juni 2012 - 21:20

    Ellen:

    Hoi Mar,

    Wat leuk dat je oma gaat worden.
    En wij oudtante en oudoom.
    Je hebt helemaal gelijk dat je je fiets hebt omgedraaid. Ik neem sowieso m'n petje voor je af.

    Liefs,
    Ellen


  • 21 Juni 2012 - 07:20

    Ardina:

    hoi dappere dodo, goed dat je bent omgedraaid hoor. Opa keek helemaal blij toen ik hem gisterenavond sprak. Fantastisch dat jullie oma en opa worden. Dat is weer een nieuwe en een hele leuke periode in jullie leven om naar uit te kijken. Alleen kan ik je niet omarmen als je thuiskomt want dan zijn wij nog weg, dus dat komt later. Wij wensen je een snelle en zonnige thuisreis. Succes nog en tot later

  • 22 Juni 2012 - 15:29

    Erik En Ingrid:

    Hoi Marja,

    Dat is het voordeel dat je nu kunt kiezen om de wind mee te krijgen. Het afgelopen half jaar kon dat niet! Dus je hebt groot gelijk, het gaat er tenslotte om dat je geniet. We zullen duimen voor mooi weer. Succes nog met de rest van de tocht.

  • 22 Juni 2012 - 18:21

    Leo & FIA:

    Hoi (oma) Marja, zal straks eens kijken hoever je uiteindelijk gekomen bent. Nu een mooie en liefst zonnige voor de wind tocht naar thuis. Overigens hier is er ook veel wind en die lijkt uit het zuiden te komen. het is nu vrijdag 22 juni en ook hier allemaal grijs en grauw. We gaan je hopelijk gauw zien dus goede reis en hartelijke groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 54006

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: