Effetjes - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu Effetjes - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Effetjes

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

15 Juni 2012 | Frankrijk, Cadillac

Goedemorgen allemaal,

Gisterochtend wilde ik niet wakker worden,de wekker alsmaar uitgedrukt. Ikzat pas om 11.30 uur op de fiets na veel kopjes koffie.
Eenmaalop weg ging ik eens even denken, fietsen vind ik leuk maar lange klimmen vind ik niet leuk. Inmiddels weet ik goed hoe het moet, maar het gaat zoooooo langzaam. Nu valt het nog wel mee, maar straks de Pyrineeen, dat gaat het niet worden. Want ik moet vanaf nu elke dag 70 km fietsen en dat lukt niet. Dus wat heb ik gedaan.................

Gisteren ben ik in Cadillac van de route gegaan. Naar Ceron gefietst en daar de trein gepakt naar Port St. Marie. Een avontuur op zich!!!! Eerst al een kaartje kopen bij een frans sprekend apparaat,pfffff. Toen maar zien hoe je de trein inkomt met een fiets van ongeveer 50 kg. Gelukkig was er een meneer met spierballen en een goed hart!! Na een half uur stopte de trein in Marmande omdar er brand was ergens verderop. Dat werd wel omgeroepen maar dat versta ik natuurlijk niet. Dus de fiets moest weer uit de trein omdat we verder gebracht zouden worden met de bus. Ook ik en mijn kogaatje. Uiteindelijk moesten we toch weer in de trein en was ik om 20.00 uur op het campinkje waar wij vorig jaar onze zomervakantie hebben doorgebracht. Het voelde bijna als thuiskomen.......

Vandaag ga ik uitzoeken hoe ik verder ga,wordt het toch nog richting Pyrineeen en een klein stukje Spanje tot Pamplona of nog een klein stukje zakken en dan via de Atlantische kust weer omhoog.

Nu eerst een wasje,boodschapjes en dan...... tralalalala, in de zon op een ligstoel bij het zwembad. Ik fiets vandaag maar 5 km,en dat is naar de winkel!!

Wordt vervolgd
Liefs
Marja

  • 15 Juni 2012 - 08:07

    Truus:

    Marja,
    Ik heb respect voor jouw,maar denk goed na ook de pryenee daar na heb je ook allemaal bergen ,maar het weer zit niet mee en dan valt als tegen,ik wens jouw heel veel strekte .
    Liefs Truus

  • 15 Juni 2012 - 08:40

    Olga:

    Hey stouterd, je hebt helemaal gelijk doe het nu maar zoals het jou het beste lijkt. En daar is helemaal niet stouts aan, gewoon tralalalalaa!!!
    Houd je goed en veel succes voor de volgende kilometers, maar ook plezier erin houden hoor!!!!!!!!!!

  • 15 Juni 2012 - 08:50

    Jacqueline Meij:

    Ik denk dat we allemaal heel goed kunnen begrijpen dat je 'even stout' was. Iedereen is toch al trots op je! Geniet maar even lekker van het zonnetjeen tank maar lekker eventjes bij. Succes en we blijven je volgen.

  • 15 Juni 2012 - 10:01

    Annek Spanje:

    Hoi Mar, geniet van de zon en de rust. Ben blij weer iets te horen van je is al weer een paar dagen geleden.
    Misschien kan je idd niet de pyreneen over maar langs de kust omhoog.
    Is dat erg om ? Wat een avontuur zeg met die trein als je niks verstaat. Heb respect voor je hoor, doe het je niet na.
    Doe wat je hart je ingeeft en wat je aan kan.
    XXX Anneke

  • 15 Juni 2012 - 10:49

    Anneke.:

    marje goed dat je naar je lichaam luisterd. het is helemaal niet erg je blijft een kanjer.

  • 15 Juni 2012 - 14:50

    Jolanda Peters:

    Hier een groet uit Amstelveen, Marja leuk om je verslag te lezen! Hou vol! We wensen je veel "kracht" toe, je bent een topper!
    Groeten Ruud, Steef en Jolanda

  • 15 Juni 2012 - 16:00

    Sherill:

    Een dagje NIKS of niet fietsen, is toch niet fout Marja? Misschien vind je dit een mooie quote op momenten dat het wat tegenzit: "The road of life twists and turns and no two directions are ever the same. Yet our lessons come from the journey, not the destination.” Don Williams, Jr. (American Novelist and Poet, b.1968) zeg van harte "hallo" tegen elke berg die je beklimt. Met lieve groet.

  • 15 Juni 2012 - 19:33

    Rosanna..... :

    hoop dat je mijn reactie hebt kunnen lezen... had mijn naam niet ingevuld......

    Bovendien... "stout" is altijd leuk..hihi

  • 15 Juni 2012 - 19:36

    Rosanna:

    Volgens mij is mijn vorige reactie niet geplaatst omdat blond als ik ben niet mijn naam had ingevuld.... Zoals al door velen gemeld.... je bent een stoer wijf.. hoe je het allemaal flikt... of het nou door weer en wind is, of dat je gaat stoeien met franse apparaten... maakt niet uit....
    MOest vandaag aan je denken dan mijn rondje hardlopen in het bos daar bij je voor de deur.... Ik heb helaas de Dam tot Dam loop moeten afzeggen, het gaat me niet lukken.. en daar baal ik van... en dat is nog niets vergeleken met wat jij doet....
    Ik heb me maar een nieuw doel gesteld...... en zelfs dat is even zien..... Ik ga ( één kant op wel te verstaan) dan maar van de zomer proberen langs het wad te hardlopen, kilometertje of dertien... moet het wel beter gaan dan nu. De kinkhoest en het finaal door mijn rug gaan heeft me er uitgegooid....
    Ik lees dus met volle bewondering je avonturen... ga door meis......

    liefs van Roos

  • 15 Juni 2012 - 20:30

    Willem:

    Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden,dus ook naar plaja de daaro... Het hoeft geen straf te zijn,hoor! Het mag best een beetje op vakantie lijken.. Liefs , Willem

  • 17 Juni 2012 - 08:36

    Ellen Dekker:

    Hallo Marja,

    Eveen een stukje treinen? Ik geef je groot gelijk! Het moet ook vakantie zijn hoor! Het belangrijkste is dat je dan nu de draad weer weet op te pakken en via een iets andere route rijdt.En een avontuurlijke tocht met de trein was ook weer eens wat anders. Daarna 'thuiskomen'op de camping? Nou geweldig toch? Ik wens je nog veel succes toe en tot je volgende berichtje.
    Groetjessss

  • 17 Juni 2012 - 09:40

    Marjan LACH:

    Hallo Marja, alleen de laatste 200 km voor Santiago zijn verplicht als je een "diploma" wil hebben tenminste. Verder leiden er vele wegen naar de apostel. De keus is aan jou, je bent dus nooit stout.
    Sterkte en blijf het leuk hebben, de weg is belangrijker dan het doel.

    Buen camino

  • 17 Juni 2012 - 12:01

    Lilian:

    Lieve Marja, wees "stout" als het zo uitkomt...... de berg bedwingen heb je al gedaan..... met of zonder colletjes :-)
    Je bent en blijft een topper voor mij!!!!
    Gefeliciteerd met het prachtige nieuws dat je OMA wordt... wow... daar kan geen berg tegenop, denk ik zo.....
    Lees je avonturen met veel plezier en hoop dat er nog vele zullen komen!!!
    Bon voyage XXXXX

  • 17 Juni 2012 - 12:20

    Frieda:

    Hoi Bikkel, wat ben je al ver joh! Op de kaart ziet het er indrukwekkend uit dat lijntje naar Zuid Frankrijk; dat heb jij dus allemaal met die beentjes bereikt hè. Super joh. Succes verder en ik hoop dat je een beetje goed weer zult hebben verder.
    Lieve groet van Frieda

  • 18 Juni 2012 - 05:47

    Harry Sondag:

    Wel doorgaan hoor!
    Je kunt het, dat weten we zeker, nu je al zover bent.
    En dat van die trein hebben wij niet gelezen.

    Groet en succes
    Harry en Ria

  • 18 Juni 2012 - 07:42

    Monique Zwebe:

    Lieve Marja, jeetje wat een respect heb ik toch voor je. Vind je het nog steeds leuk????
    En je hebt gelijk dat je lekker bij het zwembad ben gaan liggen, dan ben je helemaal niet stout, maar heel slim. Het weer zit ook niet echt mee hoor, ook hier in Nederland is het vreselijk rot weer.
    Ik hoop dat je wel je doel kan bereiken, je hebt er zo lang naar uit gekeken en er hard voor getraind. Maar luister ook naar je lichaam, dan ga je volgende week gewoon nog een dagje stout doen....
    Mar, succes in de bergen, doe voorzichtig. Liefs van Monique

  • 19 Juni 2012 - 14:51

    Boukje:

    doe nou maar zoals jij denkt wat het beste is: we hadden toch afgesproken dat we niemand iets hoefden te bewijzen en al helemaal niet aan ons zelf,
    succes; groet
    boukje

  • 01 November 2012 - 15:32

    Harry Sondag:

    Hoi Marja,

    Ik en ook Ria leven mee met je verhalen en lezen dat het niet altijd meezat. Ik begrijp ook steeds meer dat je bent omgekeerd. Bij mij leeft het Santiago virus nog steeds en ik zou graag de tocht nog eens maken maar helaas laten mijn longen me nu in de steek.

    Wij zitten momenteel in de Alpen in de buurt van Morzine Avoriaz. Hadden afgelopen weekend 30 cm sneeuw, vanmorgen zon en nu regen. Ook wij vinden er niets aan, nu het buiten zo nat is.
    Dus hebben we tijd genomen om je reisverslag te lezen en zien we weer uit naar het volgende deel. Maar dan zitten we voorlopig weer in Nederland.

    Groeten

    Harry en Ria S omdat.

  • 01 November 2012 - 15:32

    Harry Sondag:

    Hoi Marja,

    Ik en ook Ria leven mee met je verhalen en lezen dat het niet altijd meezat. Ik begrijp ook steeds meer dat je bent omgekeerd. Bij mij leeft het Santiago virus nog steeds en ik zou graag de tocht nog eens maken maar helaas laten mijn longen me nu in de steek.

    Wij zitten momenteel in de Alpen in de buurt van Morzine Avoriaz. Hadden afgelopen weekend 30 cm sneeuw, vanmorgen zon en nu regen. Ook wij vinden er niets aan, nu het buiten zo nat is.
    Dus hebben we tijd genomen om je reisverslag te lezen en zien we weer uit naar het volgende deel. Maar dan zitten we voorlopig weer in Nederland.

    Groeten

    Harry en Ria S omdat.

  • 01 November 2012 - 15:32

    Harry Sondag:

    Hoi Marja,

    Ik en ook Ria leven mee met je verhalen en lezen dat het niet altijd meezat. Ik begrijp ook steeds meer dat je bent omgekeerd. Bij mij leeft het Santiago virus nog steeds en ik zou graag de tocht nog eens maken maar helaas laten mijn longen me nu in de steek.

    Wij zitten momenteel in de Alpen in de buurt van Morzine Avoriaz. Hadden afgelopen weekend 30 cm sneeuw, vanmorgen zon en nu regen. Ook wij vinden er niets aan, nu het buiten zo nat is.
    Dus hebben we tijd genomen om je reisverslag te lezen en zien we weer uit naar het volgende deel. Maar dan zitten we voorlopig weer in Nederland.

    Groeten

    Harry en Ria S omdat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 54013

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: