luxe.... - Reisverslag uit Aulnay, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu luxe.... - Reisverslag uit Aulnay, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

luxe....

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

23 Juni 2012 | Frankrijk, Aulnay

Ik was mijn clochard-bestaan eventjes zat en heb mij nu door luxe omringd. Ik kijk nu al uit naar het continentel onbijt. Mmmmm, cereals, ouefs, fruits, lait.... En nog meer lekkere dingen. Ik heb stiekum al gezien dat er 6 verschillende jammetjes (confiture) en roomboter staat!!

Vanmorgen was mijn ontbijt 2 stukken stokbrood, 1 jam en een kopje koffie. Maar dat kostte dan ook maar de helft... Ik zat om 9.00 uur weer mijn stalen ros pelgrim te zijn. De dagen ben ik een beetje kwijt, ik dacht dat het zondag was. Gebeurt wel meer in een vakantie en heb dus geen boodschapjes gedaan. Had ook niet gekunt, geen winkel op de route. Maar anders ga ik ernaar op zoek. Dus bestond mijn diner uit stokbrood met pasta, oplossoep, sinaasappel toe. En net cappuchino uit een zakje.

Het parcours bestond vandaag uit heel veel heuvels welke ik na 50 km zat was. Een lange pauze genomen, en daarna wilde het niet meer. De dichtst bijzijnde camping ligt 30 km verderop en dat gin het dus niet meer worden vandaag. De enige mogelijkheid was een 3 sterren hotel. Dus eerst maar naar de gendarmerie (politie) gefietst. Want in mijn boekje staat dat je daar ook evt kunt overnachten. Ik dus niet, heb een te braaf uiterlijk. Werd het dus toch het hotel. En daar lig ik nu op een boxspring. Eerst al een uurtje in het naar lavendel geurende bad gelegen. Viva La France...


Nog 2,5 week om 1100 km te fietsen voor ik weer thuis ben.

Wordt vervolgd
Bon nuit

  • 23 Juni 2012 - 20:47

    Olga:

    Ik weet wel hoe je bij de gendarmerie kunt overnachten hoor.
    Prik de banden van hen auto lek en je krijgt er een ontbijtje bij.

    Groet
    Olga

  • 23 Juni 2012 - 21:07

    Lilian:

    Ik kan je van een afstand ruiken die lavendel......... ******** ........
    Heeeeeeeeeeeeeeerlijk>>>.
    geniet er maar van deze nacht.

    Viva la douce France Marja ;-)
    Bonne nuit
    bissouxxxxxx

  • 24 Juni 2012 - 06:01

    Paul & Yvonne:

    Goedemorgen prinses op de erwt! Heb je lekker geslapen ? En je ontbijt, was het heerlijk ? Wat een luxe, heerlijk toch. Nou Mar, geniet en zet hem op! Dikke kus

  • 24 Juni 2012 - 07:05

    Fia:

    Hoi Marja,heel goed om jezelf te belonen voor je werk.Nu nog aftellen voor het laatste stukje hou vol.je kan het!!! sterkte en plezier Fia

  • 24 Juni 2012 - 08:47

    Frieda:

    Ohh... Marja wat een verhalen. Leuke schrijfstijl heb je. Een rotervaring van dat potloodmannetje. Zou voor mij misschien net een druppel te veel zijn geweest en hebben besloten het eerstbijzijnde station te zoeken. Maar jij niet... je gaat door. En je gaat het redden, let maar op!!! Ik wou dat ik geld had en geen baan, dan zou ik even naar je toe reizen om enkele dagen met je mee te fietsen. Doe ik vandaag in gedachten, misschien helpt het. Go on meid, je kan het en je gaat het doen!!! Liefs van Frieda

  • 24 Juni 2012 - 11:51

    Leo & Fia:

    Hoi Marja, is het voor de wind fietsen nog steeds aan de orde? Kan je geen route nemen alleen maar heuvel af? In 13 of 14 dagen 1100 km dat is niet mis. Kan je niet een stukkie afsnijden? Sterkte en toch veel plezier op weg naar huis.
    Groeten Leo & Fia

  • 24 Juni 2012 - 21:52

    Anneke Voskuijl:

    Nou dat had je nou eens echt verdiend. Ruikt het al naar meer? Of ga je stug door met fietsen. Heel veel succes wat je keuze ook wordt.
    Een knuffel,
    Anneke.

  • 25 Juni 2012 - 15:06

    Anneke Spanje:

    Hoi Mar, wat een verhalen toch allemaal, maar goed gereageerd en even lekker helemaal luxe , heerlijk toch.
    Wij zijn in Spanje aangekomen, het is hier heel naar, zwembad,35 gr, terrasje en heerlijk fietsen voor een beetje wind.
    Je moet de groetjes hebben van Traudy,en van Johan rn Ati van de hoek, hebben respect voor je en wensen je alle goeds. Geniet nog maar lekker en als je wilt face timen, kan nu ook bij m'n huisje, kan altijd proberen of ik er ben.
    Nou Mar succes nog verder. xxxxx Anneke

  • 29 Juni 2012 - 23:25

    Ellen Dekker:

    Natuurlijk ben je te braaf voor verblijf van de gendarmerie! dat begrijp ik ook wel! Maar leuk geprobeerd, en een beetje luxe is ook niet verkeerd!.
    Marja, je bent goed bezig veel plezier nog met je tocht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 54009

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: