Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Parijs

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

03 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Ben met mijn fiets in Parijs geweest.....

Vandaag kon ik dus niet echt lekker op gang komen vanmorgen. In een stil stuk van het bos zitten bijkomen met koffie en een pafje. Daarna tot 13.00 uur Parijs weer doorkruist. Place de la Concorde, Arc de Triompf, La Louvre en ile de la Cite. En..... over de Champs Elysee gefietst. Niet helemaal tot de Arc de Triomp want de caseien vind ik niet prettig fietsen. Er werd al druk gewerkt aan de tribune voor de Tour de France. Alleen zat er nog niemand. Ook niet voor mij...... En dan alles wat nog op de route ligt. Mijn broodje opgegeten in een parkje naast de Champs Elysee. Zittend op het gras met Koga naast mij word ik nog steeds enthousiast en bewonderend toegesproken. Word ik wat verlegen van, ik doe iets wat ik leuk vind en zie het niet als een prestatie.

Om twee uur naar Garde du Nord gefietst. Helemaal goed volgens de kaart. Lille ging het niet meer worden want daar zijn niet veel campings. Het plan gewijzigd. Nu bedacht dat ik naar huis ging fietsen vanaf Tournai. Dit omdat ik niet meer zo'n zin had in de bergjes en omdat ik over een dag of 8 thuis wilde zijn. Helaas reden er geen treinen naar Tournai en ben ik uitgestapt in het laatste station, St. Quentin.

Hier op zoek naar de jeugdherberg. Deze was gesloten vertelde de man achter de balie, maar de municipal mocht wel. Nadat ik mijn tentje had opgezet kwam ik in gesprek met een andere Pelgrim. Man met racefiets, van hotel naar hotel. Waarschijnlijk weer de taalbarriere, want hij lag wel binnen......

Ik vind het jammer dat ik niet tot Cambrai kon met de trein want dat betekent nog weer even "pukkels fietsen". Maar goed ik moet toch naar huis. En dat is nog ongeveer 450 km te gaan. Ik heb geen heimwee, maar wil wel graag naar huis. Het is goed zo, ik heb gedaan wat ik graag wilde, ondernomen wat op mijn pad kwam. Ik had niets te bewijzen maar ben lekker onderweg.
Hoe ik precies naar huis ga fietsen is nog even puzzelen. Maar........... ik ruik honk!!

  • 06 Juli 2012 - 22:49

    Anneke Voskuijl.:

    Wouw dapper hoor dat je nog steeds op je fiets zit. Ik heb bewondering voor jouw. Succes verder op je tocht.
    Een knuffel Anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 53975

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: