une piste cyclable..... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu une piste cyclable..... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

une piste cyclable.....

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

02 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Vandaag ging 't dan gebeuren!! Op de fiets naar Parijs. Eerst nog even een Nederlands echtpaar met hun vouwwagen geholpen Ze kregen hem niet dicht en ik heb ervaring................ hihi. En toen op pad. Een bakker en supermarkt vond ik pas in Massy, een voorstad van Parijs. Leek een beetje op de Bijlmer,WTC, maar ook een oud centrum. In Massy begon de route la coulee verte, une piste cyclable, oftewel een groene route, vrijliggend fietspad naar Parijs.
Maar tsjonge, jonge, wat zijn wij in Nederland verwend met fietspaden. Overal boomwortels die omhoog kwamen, elke 500 meter hekjes omdat er een dwarsweg is. Heel veel heuveltjes. Omhoog was 't zwoegen omdat het iedere keer korte stukjes waren en ik steeds van m'n fits oaf moest. Sluishekjes, met zijtassen, lastig!! En dan naar beneden, kon je niet van profiteren, ik moest weer remmen want........ er stond weer een hekje. Maar eenmaal zo'n 20 km voor Parijs viel 't niet meer op vanwege de opwinding. Pffff, zou 't lukken?? Maar het viel 100% mee. Geen vrijliggend fierpad de hele tijd, maar dan toch goed aangegeven waar ik mag fietsen.
In Parijs kan je zelfs fietsen huren en ze weer ergens anders in de stad stallen. Ik ben bij de Mont Parnasse Parijs echt ingefietst. Daar op een terras een colaatje genomen om het allemaal even op mij in te laten werken!!! Wat een ervaring. Daarna sightseeing Parijs gedaan op de fiets. Langs de Sacre Coeur en Eifeltoren. Wat een mensen, wat een drukte. Heel veel Marokanen en andere donkere mensen.En natuurlijk DE KIEK gemaakt.
Ohlala Parijs, op naar Bois de Boulogne. Maar wat een zoektocht. Zelfs door een politieman de verkeerde kant opgestuurd. Het bos ligt 7 km uit het centrum. Ik ben om 5 uur die richting op gegaan en was uiteindelijk pas om half 9 op de camping. Ik hoefde niet te koken want ik had mijzelf getrakteerd op een patatje onder de Eifeltoren.
Ik sta nu op het jongerenveldje, niet vanwege mijn leeftijd, haha. Maar vanwege het formaat tentl.... De camping ligt aan een hele drukke weg en er zit alleen maar een heg tussen de weg en mijn tent. En aan de overkant is een of ander concert aan de gang. Maar ik vind het allemaal leuk, Echt bijzonder, ik op mijn fiets in Parijs en zo onverwachts!!

Ben met mijn fiets in Parijs geweest.....

Na de gezellige avond met de buurmannen ben ik de volgende ochtend naar parijs vertrokken. 12 kilometer voor Parijs begon het vrijliggende fietspad. Aardig bedacht van de fransozen maar overal lagen de boomwortels bijna op het pad. Ook stonden er wel 300 sluishekjes, voor de veiligheid, omdat er net zoveel zijstraten waren. En dat is niet prettig op je vakanktiefiets met zijtassen, want dat betekent dat je iedere keer moet afstappen, hekje door en dan maar weer zien of je je fiets weer aan het rollen krijgt. En als je dan net weer een vaartje hebt komt het volgende hekje.............

Maar Parijs binnenfietsen was een geweldige ervaring. Ze rijden daar inderdaad als gekken, maar eigenlijk is het net Amsterdam, alleen minder fietsers. Maar de fietspaden zijn vaak vrijliggend en anders mag je gebruik maken van de busbaan. En alles staat goed aangegeven en is er veel eenrichtingsverkeer.Om mijzelf voor te bereiden op de "camiecazietocht" door Parijs even een terrasje gepakt onder de Montpernasse en moed ingedronken met een colaatje light.

Daarna sightseeing gedaan en de kiek gemaakt onder de Eifeltoren. Aan het eind van de middag opzoek gegaan naar de camping Bois de Bologne. Want als je dan toch in Parijs bent moet je daar kamperen. Niet vanwege mijn leeftijd maar vanwege het formaat tentje kwam ik op het jongerenveld terecht. Een soort Pinkpop gebeuren, haring aan haring. Ook was er aan de overkant nog een of ander concert aan de gang. Dus de nodige rust na een enerverende dag was er niet echt. De buurkindertjes moesten tot 4.30 uur 's nachts communiceren met elkaar en hadden daarbij erge dorst. De uitwerking hiervan was dat zij niet meer zachtjes konden praten. Slecht of eigenlijk niet geslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 54012

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: