weer Dissay..... - Reisverslag uit Dissay, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu weer Dissay..... - Reisverslag uit Dissay, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

weer Dissay.....

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

26 Juni 2012 | Frankrijk, Dissay

Gisteren 25 juni, na lekkere koffie en koekjes uitgezwaaid door John en Marieke uit Maassluis. Was zo gezellig dat ik pas om 11 uur op de fiets zat. Ik kan echt genieten van een nederlands gesprekje. Dat begin ik wel te missen, net als een beetje lichamelijk contact. Een aai over de bol, een hand vasthouden, een lekkere knuffel. Maar daarnaast geniet il wel van het fietsen, de omgeving en het lekker buiten zijn. En van de lieve en leuke berichtjes die ik van jullie ontvang. Ik lees ze met een glimlach.....

Doordat ik zo laat startte heb ik maar 45km gefietst. Had ook pap in de benen. Dus lange pauzes en sightseeing in Portiers. Prachtige stad met wel 53 kerken. Ik heb er maar een bezocht, de Notre Dame.
De Jeugdherberg in Portiers zag er vies uit dus besloot ik door te fietsen. De camping in Future was de volgende mogelijkheid. Vanaf Portiers tot Tours heb ik de route al naar beneden gefietst, bekend terrein dus. Maar die camping was niks, te duur, dus doorfietsen naar Dissay. ik heb er de hele dag over gedaan om te bedenken hoe de camping er ook al weer uitzag. Het kwartje wilde niet vallen tot ik Dissay inreed. Drie weken geleden was deze camping gesloten!!
Nu was hij gelukkig open maar de winkels en restaurants niet. Dus weer stokbrood-komkommer en soep. Ach, goed voor de lijn.....
Bijna lege camping, niemand bij de receptie. Dus m'n tentje maar opgezet en na een uurtje mezelf gaan aanmelden. Nu was er wel iemand en de jongen achter de balie wist te vertellen dat ik op een gereserveerde plek stond!! Ik heb niet gedaan of ik het allemaal niet begreep want mijn tent weer afbreken, noway!! Na mij is er niemand meer gekomen......

26 juni
Vandaag dezelfde etappe afgelegd als een paar weken geleden. alleen omgekeerd. Ik herkende niet zo heel veel, alles lijkt hier opelkaar. Heuvelachtig, graan, klaprozen mais en zonnenbloemen (nog niet in de bloei). Lekker gefietst, een keertje fout, maar dat kwam goed uit, er was een winkel!
Ik heb bedacht dat ik doorfiets naar Parijs. Santiago was een uitdaging, maar fietsen door Parijs ook
Het is nu ook lekker weer,26 gr., wel bewolkt maar dat is om te fietsen prima. Vandaag heb ik de GPS niet gebruikt. Ik word geloof ik steeds beter in kaart lezen. Straks nog even de bandjes oppompen, ketting smeren en wat rotzooien. Of te wel, alles weer in orde maken voor morgen. Ik heb ook ontdekt als ik met mijn rechterbeen omhoog (tas eronder) geen last meer heb van kramp.


Big hug
Marja
Al 2015 km onderweg.....

  • 26 Juni 2012 - 08:13

    Marian Hoeks:

    Heerlijk toch, zo'n luxe dagje?!!
    En nu hoef je ook de weg niet te vragen, je 'kent' de route dus dat schiet lekker op.
    Geniet er nog van
    Liefs, Marian

  • 26 Juni 2012 - 08:19

    Lilian:

    heel verstandig om je eens lekker te verwennen ;-))
    zelfde route maar toch anders!!! want je komt tenstlotte van de andere kant aangefietst ^-^
    volgens mij is het weer aan het opknappen... ook hier gelukkig!!
    ga straks "ons" rondje nordicen in het bos en zal aan je denken...... hoop gauw weer samen te gaan Marja want ik mis je wel een beetje hoor.......
    bissouxxxxxxxxxxxx

  • 26 Juni 2012 - 08:26

    Anneke Spanje:

    Ik snap dat je het kleppen mist, valt niet mee voor jou he ? Straks ga je nog in jezelf lullen haha. Op de volgende foto wel een beetje lachen hoor. Hier een hug in gedachte en een aai over de bol. Xxx Anneke

  • 26 Juni 2012 - 19:24

    Willem:

    Ik vind je er een beetje gevaarlijk uitzien met die bandana op je hoofd, je lijkt een beetje op de leider van een heavy motorclub.maar III ben niet bang, hoor! Zal je zo knuffelen als ik je zo zou tegenkomen, nou hup beetje doorfietsen,tralala,trollollo,,doei kus. n!

  • 27 Juni 2012 - 11:47

    Anneke Voskuijl:

    je kijkt niet zo vrolijk op deze foto. Ben het me Willem ééns. Maar ik weet dat je van binnen een lieverd bent. Ja alléén is ook maar alléén. Moeilijk hé!
    maar ondanks alles ga je gewoon lekker door.
    Een knuffel Anneke.

  • 27 Juni 2012 - 16:34

    Paul & Yvonne:

    Hey sexy ding .... Als je weer thuis bent, zal iedereen je wel willen knuffelen omdat we het allemaal zo stoer van je vinden. Tot gauw....op naar opa en naar je bloedjes . Dikke kus al vast via dit medium.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 54020

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: