Bijna................... - Reisverslag uit Villiers-sur-Orge, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu Bijna................... - Reisverslag uit Villiers-sur-Orge, Frankrijk van Marja Maas - WaarBenJij.nu

Bijna...................

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

01 Juli 2012 | Frankrijk, Villiers-sur-Orge

Vanmorgen was ik al vroeg wakker. 6.15 en slapen wilde niet meer lukken. Dus alles zat weer vroeg op de fiets. Ik had bedacht dat ik vandaag Parijs zou aandoen, maar dat is het niet geworden. Ik zat om 8.40 uur al op de fiets. De route zoeken kostte weer enige tijd, net als een bakker vinden. En net als elke dag uiteindelijk toch deux baquettes et un pain de raisins gescoord. Mmmmmm.
Eerst nog wat tussen de landerjken gefietst en na 30 km begon het te verstedelijken. Op elk kruispunt een stopbord en heel erg opletten hoe ik moet fietrsen. Dat bedtekent lezen, dan dan de juiste regel!! Ik ben twee keer de weg kwijt geweest. Het plan was om vandaag naar Parijs te fietsen. Maar dat was geen 45 maar 70 km. En door al dat gepuzzel had ik om 15.00 uur geen zin meer. Ik zit nu op de allerlaatste camping voor Parijs in Villers sur Orge. Dat was ook weer erg zoeken maar gelukkig was er een aardige fransoos die mij naar de camping heeft "gelootsd". Hiler staan veel Nederlanders en de camping staat vol.


En nu mag ik even op het laptopje van mijn nederlandse buurmannen een verslagje typen. En.......... ze hebben lekkere koffie met overheerlijke bonbons!!
Bovendien hebben zij de foto gemaakt. Ik ben nu ontzettend moe, viel vanmiddag bij de koffie zowat in slaap. Een rustdag hoeft niet, vroeg stoppen zoals vandaag is genoeg.
Morgen gaat het dus echt Parijs worden. Daarna naar Garde du Nord om de trein naar Lille te nemen.

Wordt vervolgd.........


Dikke tuut
Marja

  • 01 Juli 2012 - 19:24

    Marinka:

    En dan vanaf Lille naar huis fietsen? Geniet van Parijs!! Dikke kus van ons

  • 01 Juli 2012 - 19:33

    Marinka:

    Haha, lees nu pas alle reacties op je vorige berichtjes, was een tip van Tam ;-)

  • 01 Juli 2012 - 19:44

    Paul & Yvonne:

    Hey Kanjer, wat ben je toch lekker bezig zeg! En nu lekker genieten van je koffie, bonbons en een Nederlands gesprek, met je lieve buurtjes. Nou Marja tot je volgende verslag. Weltrusten voor zo. X x x

  • 01 Juli 2012 - 20:14

    Lilian:

    Geweldig om je zo te zien zitten!!
    Je ziet er goed uit zeg ;-)))
    Fijn om weer eens even onder de Nederlanders te zijn hé....
    En dan nog wel van die aardige mensen... aan die lekkere fles te zien die op tafel staat...;-)
    Zo te horen is het dus nu heel snel:
    a bientot!!!!!!!!!!
    gelukkig........ zie ik je weer gauw...
    want missen doe ik je wel hoor......

    bissouxxxxxxxxx

  • 01 Juli 2012 - 20:20

    Elly:

    Zo, dat ziet er gezellig uit! Doe je morgen wel voorzichtig in Parijs, ze rijden er als gekken.
    Leuk om je kampementje een keer te zien.
    Grtz en tot snel.

  • 01 Juli 2012 - 20:24

    Tamara:

    Mooi vest heb je aan Mam!! ;)
    Veel plezier morgen in Parijs. En succes in de trein!
    Liefs, T

  • 01 Juli 2012 - 21:45

    Marian Hoeks:

    Hoi vroege vogel,
    lekkere bonbons? Ik zie daar ook een lekker flesje op tafel staan, heb je daar ook wat van gekregen? Dan ben je morgen Parijs door voor je het weet! Vergeet de Koga niet onder de Eifeltoren te knippen
    Zeer benieuwd. Veel plezier in 'oh la la Paris' en succes met de trein.
    Liefs, Marian

  • 01 Juli 2012 - 22:14

    Anneke Spanje:

    Hoi Mar, ziet er gezellig uit zo, morgen Paris en dan de laatste loodjes, geniet er nog maar even van. Doe wel voorzichtig in Parijs en goed opletten.
    Tot gauw, xx Anneke

  • 02 Juli 2012 - 07:38

    Cor:

    Schat,
    Ben nog steeds trots op je. Dat koffie drinken en bons bons eten verdien je.
    Hoop dat je voorzichtig bent in Parijs. Wil je wel weer heel terug.
    Is alles nog heel buiten je fiets dan.
    Hier alles goed.
    fiets je nu anders dat je weet dat je oma wordt? ik merk dat ik wel verander ben door dat bericht.
    Dikke kus en waarschijnlijk tot zaterdag


  • 02 Juli 2012 - 12:16

    Els Oostweegel:

    Veel plezier langs de Seine!

    Een lieve groet van Els

  • 02 Juli 2012 - 15:31

    Anneke Voskuijl:

    De laatste loodje zij zwaar.
    Knap hoor. Succes.

  • 02 Juli 2012 - 15:40

    Willem:

    Trein naar Lille?krijg je haast of zo? Ben je zaterdag weer thuis dan? Nou ik hoor het wel, voorzichtig voortgaan! Later,kusje

  • 03 Juli 2012 - 16:31

    Silvia:

    Ik heb eens rustig je reisverslag gelezen. Wat vind ik dat knap van je.
    Ik moet er 10 keer over na denken om naar mijn werk te fietsen en dat is maar een paar kilometer.
    Ik wens je een hele fijne terug reis.
    Als ik door Parijs rij met de auto vind ik dat al wat, en jij gaat dat met je fiets doen, wees voorzichtig. Veel liefs Silvia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Tussen wens en vervulling is een lange weg. In mei 2012 hoop ik te beginnen aan mijn tocht naar Santiago.

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 54017

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 30 Juli 2014

2014 Kruistocht in fietsbroek......

30 Augustus 2013 - 14 September 2013

En nu met stok en wandelschoenen.....

23 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Tussen wens en vervulling

23 Juli 2013 - 30 November -0001

Van Biganon tot..........

Landen bezocht: